וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תוכנית אובמה עשויה למנוע משבר נוסף"

סוכנויות הידיעות

26.1.2010 / 14:50

מזכ"ל הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי (OECD) אמר כי הגבלת גודלם של הבנקים ופעילות המסחר שלהם עשויה למנוע סיכונים גדולים המאיימים על המערכת הפיננסית

תוכניתו של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, להגביל את גודלם של הבנקים ואת פעילות המסחר שלהם עשויה לסייע במניעת משבר כלכלי נוסף, כך אמר היום מזכ"ל הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי (OECD).

התוכנית, אותה הציג אובמה בשבוע שעבר, נועדה להרתיע את הבנקים מלהתרחב עד לרמה שבה גודלם יהווה סכנה למערכת הפיננסית ויפגע בתחרותיות בשוק. התוכנית תגביל גם את המסחר בכספי הבנקים (נוסטרו), תאסור על בנקים מסחריים להשתמש בכספי פיקדונות המבוטחים על ידי הממשל לצורך מימון השקעות ספקולטיביות, ותמנע מהם להשקיע או להחזיק בבעלות בקרנות גידור או קרנות השקעה פרטית.

בכירים בממשל אמרו כי מטרת ההצעה היא בין היתר להפריד בין החטיבות השונות של חברות הפיננסים, כדי להבטיח שבנקים לא יסבסדו בעקיפין השקעות ספקולטיביות ופעולות מסחר באמצעות כספים מחטיבות שבהן מוחזקים פיקדונות המבוטחים על ידי הממשל.

מעצם ההפרדה, עשויה התוכנית "למנוע סיכונים גדולים המאיימים על המערכת הפיננסית הנוכחית", אמר מזכ"ל ה-OECD, אנחל גוריה, בהצהרה שפורסמה באתר האינטרנט של הארגון.

גוריה אמר כי שורשי המשבר הפיננסי "נעוצים בהתרחקותם של בנקים מ'תרבות האשראי' של הבנקאות המסחרית, והתקדמותם לכיוון של 'תרבות השקעות' המתמקדת בייצור רווחים מבעלי מניות וניהול". עם זאת, הוא הוסיף כי יש צורך בהבהרת עיתוי התוכנית ופרטיה, לפני שתיושם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully