וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסיון אחרון להצלת מפעל "מוליתן"

קובי מנדל

26.1.2010 / 14:00

הצדדים ינהלו היום ומחר מו"מ מואץ בניסיון להציל את מקור הפרנסה של קרוב למאה עובדים בצפון, ובית המשפט ישוב ויתכנס מחר כדי להתעדכן בתוצאות המגעים. עשרות מעובדי המפעל הגיעו לדיון

בית המשפט המחוזי בחיפה הורה היום (שלישי) להמשיך את הפעילות במפעל מוליתן שבצפון גם בשלושת הימים הקרובים. זאת לאחר שהצדדים הביעו בפני השופט ד"ר עדי זרנקין נכונות להמשיך ולנהל משא ומתן על מכירתו.

במהלך הדיון נטען כי התעשיין צבי מאיר, המפעיל כיום את המפעל, מוכן לשלם תמורתו כ-6 מיליון שקלים בעוד הערכת השמאים מדברת על 10.8 מיליון שקלים. נציגו של צבי מאיר טען בבית המשפט כי בפגישה שנערכה אתמול בין מרשו לבין הנושים של "מוליתן", דרשו נציגי בנק דיסקונט שהינו הנושה העיקרי כ-12 מיליון שקלים ולא הסכימו לנהל משא ומתן על הסכום. כונס הנכסים שמונה למפעל הוסיף ואמר היום בדיון, כי יש נכונות להמשיך את המו"מ ולפיכך הורה השופט לצדדים להתכנס יחד כדי להגיע להסכמה ולדווח לו מחר בצהרים האם הגיעו לסיכום.

עורכת הדין של ההסתדרות, גלילה אורנשטיין, הציעה שהמו"מ ינוהל עוד היום והצדדים ישובו לבית המשפט עוד היום, אך הכונס התנגד לכך בנימוק שאין צורך לנהל מו"מ תחת לחץ. לפיכך, קבע השופט כי מחר בצהרים ידווחו לו הצדדים על ההתקדמות במו"מ.

לדיון שהתקיים הבוקר הגיעו עשרות מעובדי המפעל כשהם מתוחים לאחר לילה ללא שינה בשל החשש שהמפעל עלול להיסגר כבר היום. העובדים הביעו דאגה נוכח מצוקת התעסוקה בצפון וטענו כי לא יוכלו למצוא מקור פרנסה חלופי באם יוחלט על סגירת "מוליתן". נציג ההסתדרות במרחב הגליל המערבי, אשר שמואלי, ביקש מהשופט להורות לכונס לשלם לעובדים משכורות שכן לדבריו מזה כשלושה חודשים אין הם מקבלים שכר עבור עבודתם. בתום דיון קצר בנושא, הוחלט כי גם סוגייה זו תידון מחר כאשר יחודשו הדיונים בנושא בבית המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully