וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיצי הורס את הסלון

ריבי מאיר, ריני חביב-עמירן

27.1.2010 / 11:11

אם החתולה תוקפנית או שצריך להחליף סלון כל שנה, אפשר לנשום לרווחה. ריבי מאיר וריני חביב-עמירן, המומחיות לטיפול התנהגותי לחתולים, כאן בשבילכם

החתולה שלנו תוקפנית כלפי ילדה קטנה שעברה לגור אצלי בעקבות נישואים. הבעיה היא שהחתולה מתנהגת כך מבלי סיבה נראית לעין. מה ניתן לעשות?

שלום רב ותודות על שאלתך. התנהגות מסוימת אצל חתולים נראית לעיתים כמו תוקפנות, אך היא למעשה אימון בסיסי חשוב מאד. למה הכוונה? ניסיון "לצוד" את רגלי/ידי האדם, ובעיקר כלפי "אנשים נמוכים" (ילדים) פשוט נובע מכך שהחתולה שלכם מחפשת אפשרות להתאמן על יכולות הצייד שלה. זו פעילות טבעית לחלוטין והיא למעשה משחק מבחינת החתולה. הפעילות הזו הנראית תוקפנית ואכן כואבת לעיתים, פשוט נובעת משעמום. זו דרך המשחק היחידה המוכרת לחתולים באופן טבעי.

אנא- אל תכעסו על החתולה כאשר היא עושה זאת. היא עושה פעולה טבעית מבחינתה, ולא רוצה לעשות כל רע. הילדה משמשת עבורה "אחות" ובדיוק את הפעילות הזו החתולים עושים בדרך כלל עם חתול נוסף הגדל יחד איתם או חי איתם בביתם.

זה משהו כמו משחק בין שני אחים קטנים או שני בנים צעירים – המיועדת לחזק אותם ובהחלט נעשית ברוח טובה ולא כדי לפגוע ולהרע. שעשוע, בקיצור.

אז מה עושים? אנא רכשו חכות משחק ארוכות מיוחדות לחתולים, והראו לילדה הצעירה כיצד לשחק בעזרת חכה זו עם החתולה, כאשר זו מסתובבת בבית בחוסר מעש (לא להעיר אותה לצורך זאת). כאשר יהיה משהו חלופי לחתולה – היא תתמקד בו במקום ברגלי הילדה. זו גם דרך מעולה לחבר ביניהן בצורה נעימה וחיובית.אם הילדה צעירה מידי, שחקו אתם עם החתולה בעזרת חכה (לעולם לא באמצעות הידיים שלכם) וכך היא תמצא פורקן לצורך חיוני ולא תציק לילדה.

אנחנו זוג צעיר וברשותנו ארבעה חתולים. שאלתי היא בנוגע לנזקי הציפורניים. למרות שיש להם סקרצ'רים וצעצועים, החתולים משחיטים לנו את הסלון. איננו רוצים לעקור את ציפורניהם, אך להחליף סלון בכל שנה זו גם לא אופציה ריאלית. יש לכן פתרון?

שלום רב ותודות על פנייתכם. התשובה לשאלתכם פשוטה, והיא רכישה/בנייה של מתקן גירוד גבוה, יעיל, עם מספר קומות ואפשרות, כמובן, לטפס עליו לגובה וגם ממדף אחד למשנהו ואפילו לישון ולרבוץ עליו.
חתולים זקוקים למרחבים כדי להתבטא פיזית וגם לגובה. בנוסף הם צריכים מקומות יעילים (המדמים עץ חזק וטבעי באופן מלא) לגרד עליהם את ציפורניהם, לסמן את ריחותיהם, לפרוק אגרסיות וכמובן לחזק את שריריהם. זו בדיוק מטרתו של עץ מיוחד למען החתולים, אשר ניתן לחפש דוגמאות שונות שלו באינטרנט תחת
Cat Trees.

ניתן להשיג זאת גם בארץ וכמובן להזמין מחו"ל, או לבקש מנגר מקומי יעיל לבנות זאת עבורכם. כאשר תרכשו לדירתכם עץ מיוחד כזה החתולים יוכלו ליהנות ממרחב עילי נוסף חשוב מאד בדירה קטנה וגם מאפשרויות מרובות לגירוד ציפורניים וכל הקשור בכך. מומלץ בנוסף לכך להתקין מדפים מדורגים על קירות שונים בבית תוך כדי מתן אפשרויות לטיפוס, רביצה בגבהים, פעילות טבעית, מרדפים בגובה וכמובן גירוד החבל אשר תלפפו סביב המדפים האלו.

ה"עץ" המוצע יקר בהחלט, אך הוא שווה כל אגורה (שימו לב אכן לקנות רק את הטוב והחזק ביותר, ודאגו לבקש אחריות לאורך שנים). הוא נותן מרחב נוסף לחתולים ובהחלט יסיר מכם דאגה לרהיטים, כאשר החתולים יתרגלו לעץ.
בנוסף – יש אפשרויות להרחיקם מהרהיטים באופן טבעי ועדין, כאשר יש להם תחליף הולם כמו העץ והמדפים שציינתי. בהצלחה וזכרו – חתולים תמיד עושים פעילות כלשהי מתוך צורך טבעי, ומתן תחליף בצורה חיובית ונעימה ימנע את כל הבעיות הקשורות במעשה זה או אחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully