וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת מצרים בכדורגל נערכת לנקמה באלג'יראים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

26.1.2010 / 11:09

חודשיים אחרי ההפסד הצורב של נבחרת מצרים בכדורגל לנבחרת אלג'יריה, שתי הנבחרות ייפגשו השבוע פעם נוספת על המגרש. במצרים מבטיחים לנקום על ההשפלה

רק לפני חודשיים הנחילה נבחרת הכדורגל של אלג'יריה לזו של מצרים הפסד צורב במשחק ההעפלה לאליפות העולם ב-2010, וכבר השבוע צפויות שתי הנבחרות להיפגש מחדש במסגרת משחקי חצי הגמר של אליפות אפריקה. בתום הניצחון של אלג'יריה במוקדמות אליפות העולם פרצו מהומות ועימותים קשים בין אוהדי שתי הנבחרות, והיחסים הדיפלומטיים בין המדינות הידרדרו לשפל חסר תקדים.

אף שבדרגים המקצועיים בשתי הנבחרות קוראים לשחקני הנבחרות לשחק כדורגל מקצועי, אזרחי שתי המדינות מודעים היטב למעמד ומצפים במתח למשחק. בתום רבע הגמר שבו ניצחו הפרעונים את נבחרת קמרון - אחת הטוענות המרכזיות לכתר – בתוצאה 1:3, יצאו אלפי מצרים לרחובות וחגגו עם דגלי מצרים עד אור הבוקר. רבים מהם הבהירו כי בחצי הגמר ביום חמישי מצרים עומדת לסגור חשבון עם האלג'יראים.

מאמן נבחרת מצרים, חסן שחאתה, ניסה להרגיע את ההתלהבות כשקרא לשחקניו להתרכז במשחק עצמו ולהתעלם מהעובדה שבחצי הגמר הם ייפגשו עם הירוקים של אלג'יריה. גם מאמן אלג'יריה, ראבח סעדאן, ניסה לצנן את הרוחות: "בשלושת המשחקים הקודמים בין אלג'יריה למצרים (במוקדמות המונדיאל – נ.י) הכל הלך בסדר ללא שום בעיות במגרש. צריך להפסיק לדבר על בעיות בין אלג'יריה לבין מצרים. משחק נגד מצרים יכול להיות דבר נפלא לאליפות אפריקה".

אולם למרות הקולות הרבים הקוראים להרגיע ואף מעלים אפשרות לפיוס בין המדינות כתוצאה מחצי הגמר, יש מי שמתעלם מאווירת ההתפייסות ודואג לחמם את האווירה. שחקן נבחרת מצרים, סייד מועאווד, הבטיח "ללמד את נבחרת אלג'יריה לקח במגרש הכדורגל". הוא הסביר עוד כי נבחרתו "רוצה להוכיח אחת ולתמיד שבמשחק ההעפלה לאליפות העולם (בו ניצחה אלג'יריה 0:1) הנסיבות היו נגדנו. כעת אנחנו רוצים לשמח את הציבור המצרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully