וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: גבול עם הפלסטינים חשוב מהגרעין האירני

יהושע בריינר

26.1.2010 / 10:38

לדברי שר הביטחון, "אי הצבת גבול ברור בינינו לבין הפלסטינים הוא האיום הכי חמור על מדינת ישראל, ולא הפצצה האירנית או שום איום אחר"

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכה: דורון שטיין)

"אי הצבת גבול ברור בינינו לבין הפלסטינים הוא האיום הכי חמור על מדינת ישראל, ולא הפצצה האירנית או שום איום אחר". כך אמר הבוקר (שלישי) שר הביטחון אהוד ברק בכנס של המרכז הישראלי לניהול שנערך ברמת גן.

"אני גאה להיות חבר בממשלה שקיבלה על עצמה את הפתרון של מפת הדרכים", המשיך ברק. "הרעיון הזה הוא הרעיון הכרחי, ובתוכו אנחנו רואים את גושי ההתיישבות ביהודה ושומרון כחלק מישראל בכל הסדר קבע. אנחנו חייבים להבין שיש לנו אינטרס עליון לסמן גבול ברור בינינו לבין הפלסטינים שיקבע פתרון של שתי מדינות לשני עמים. חייבים להבין שאם בין הירדן לים תהיה רק ישות מדינית אחת שקוראים לה ישראל היא תהיה בהכרח או לא יהודית או לא דמוקרטית ואנחנו נהפוך למדינת אפרטהייד. אם אנחנו רוצים מדינה שהעם היהודי יהיה גאה בה ושצעירים ירצו לבוא ולגור בה, אנחנו צריכים לעשות את הצעד הכואב הזה. לא כין אין לנו זכות או זיקה, אלא כי אנחנו ריאליים".

שר הביטחון גם הגיב להצהרות האחרונות על התחממות בגבול הצפון והזהיר באופן ממשי את ממשלת לבנון. "אנחנו לא מחפשים הידרדרות בלבנון, אבל אם תהיה הידרדרות במצב, הכתובת שלנו לא תהיה איזה פעיל חיזבאללה איפשהו בדרום לבנון. הכתובת שלנו תהיה ממשלת לבנון והתשתיות שלהם תהינה המטרות. על כל מה שמשתמע מכך".

ברק גם קרא לקהילה הבינלאומית לתחום את הסנקציות נגד אירן בזמן. "אירן עושה שימוש בדיאלוג עימה על מנת להמשיך ולהרוויח זמן", אמר. "קביעת מסגרת זמן קצרה וברורה להידברות ולסנקציות היא חיונית ואסור לתת לגיטימציה להעשרת אורניום קבועה על אדמת אירן כי זה יביא להגעה שלהם ליכולת גרעינית צבאית. הסנקציות לא צריכות להיות ממוקדות רק במשמרות המהפכה אלא הן חייבות להיות משתקות ונושכות. אירן מנסה לתעתע בעולם. אירן גרעינית תביא למירוץ בלתי מרוסן של חימוש מדינות וכל דיקטטור ממדינת עולם שלישי יידע שהוא יכול להגיע לגרעין אם רק יתעקש מספיק. אנו אומרים לידידינו בעולם שבעינינו כל האופציות מונחות על השולחן וממליצים מאוד לכל מי שעיניו בראשו לא להוריד שום אופציה מהשולחן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully