וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבוקר: ביהמ"ש יכריע על עתיד מפעל מוליתן

קובי מנדל

26.1.2010 / 7:01

כונס הנכסים של מפעל מוליתן בנהריה יבקש מבית המשפט למסור בחזרה לידיו את המפעל וכן להפסיק את עבודתם של עובדי החברות. ביהמ"ש יכריע מה יעלה בגורל המפעל

כונסי הנכסים של חברת מוליתן בנהריה יבקשו הבוקר (שלישי) מבית המשפט המחוזי בחיפה לקבוע שהפעלת המפעלים כעסק חי תסתיים היום, וכי על המפעילה "עופרטקס תעשיות בע"מ" למסור את המפעלים בחזרה לכונסי הנכסים באופן מיידי. כמו כן, יבקשו כונסי הנכסים להתיר להם להפסיק את עבודתם של עובדי החברות החל ממחר, וכן להתיר להם למכור את נכסי החברות בנפרד. לשם כך, הם דורשים אישור לפרסם מכרזים למכירת המקרקעין והמטלטלין של החברות, כל נכס בנפרד.

בהסתדרות הביעו זעם על צעדו של כונס הנכסים של המפעל, והם מאשימים אותו בניסיון להכשיל את עסקת המכירה לאיש העסקים צבי מאיר. יו"ר ההסתדרות בגליל המערבי, אשר שמואלי אמר היום, כי "כונס מוליתן מעוניין בעסקת נדל"ן ולא בעתיד העובדים. נראה כי מטרתו של הכונס היא אך ורק השתלטות על הקרקע".
הדברים נאמרו בעקבות תהליך ההתמחרות שהיה בימים האחרונים בין הכונס לבין המפעיל.

שמואלי הוסיף כי "צריך להמשיך ולהזכיר כי המשמעות של פירוק המפעל היא שליחתם של כ- 80 משפחות קשות יום מהפריפריה שאין להם אלטרנטיבה תעסוקתית לאבטלה. אנו מקווים שהשופט, עדי זרנקין ימשיך לגלות רגישות כלפי העובדים ולא יענה לבקשת הכונס. נראה כי כל מה שמעניין את הכונס זה להכשיל את העסקה כדי להשתלט על הקרקע של המפעל ולעשות עסקת נדל"ן טובה".

המפעיל הזמני של המפעל, התעשיין צבי מאיר הציע לרכוש את המפעל ב- 6 מיליון שקלים בעוד שהכונס דרש סכום כפול של 12 מיליון שקלים. בעקבות הפערים החליט הכונס להגיש בקשה לפרק את המפעל ולא למכור אותו כעסק חי.

מפעל "מוליתן" בנהריה מעסיק כ- 90 עובדים והוא מייצר מוצרי טקסטיל. לאחרונה נקלע המפעל לקשיים כספיים בשל חובות לבנק דיסקונט. הבנק ביקש מבית המשפט להכניס את המפעל לכינוס נכסים ובית המשפט נעתר לבקשה. בינתיים נסגר המפעל וההסתדרות והעובדים פתחו בעקבות כך במאבק. התעשיין צבי מאיר הסכים להפעיל את המפעל באופן זמני ולהזרים לצורך כך את הכספים המתאימים.

  • עוד באותו נושא:
  • מוליתן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully