וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'אווס יבוא לעזור לפלסטינים בעזה?

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

25.1.2010 / 21:44

משלחת פעילי שלום וזכויות אדם צפויה לבקר ברצועה במהלך חודש מאי, במטרה לסייע לתושבים ולהביע הזדהות עם סבלם. לפי הדיווחים, גם נשיא ונצואלה יהיה חלק מהמשלחת

לאחר הבחירות לפרלמנט הבריטי בחודש מאי הקרוב, צפויה לצאת לרצועת עזה שיירת סיוע נוספת, בה צפוי כנראה ליטול חלק גם נשיא ונצואלה הוגו צ'אווס. קווין אובנדן, יועצו של חבר הפרלמנט הבריטי ג'ורג' גאלאווי, שעמד לפני כשבועיים בראש משלחת הסיוע לעזה וגורש ממצרים, אמר היום (שני) לעיתון הלבנוני "א-ספיר" כי הם "עדיין בוחנים מאיזו מדינה עלינו לצאת. שתיים מהאפשרויות הן לוב או טורקיה".

אובנדן הוסיף כי השיירה שתגיע במאי תכלול פעילי שלום וזכויות אדם בולטים, שהתנגדו למשטר האפרטהייד בדרום אפריקה אשר נפל בשנת 1994. אחד השמות הבולטים, לדבריו, הוא שר המודיעין לשעבר בדרום אפריקה רוני קסרליז. בעיתון נכתב עוד כי אנשי המשלחת צפויים לקיים בקיץ הקרוב מספר פעילויות בלבנון לאות סולידריות עם תושבי רצועת עזה.

לפני כשבוע דיווח העיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון כי גם ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, מתכוון לבקר ברצועה בתקופה הקרובה. העיתון דיווח כי מתנהלים מגעים כדי שארדואן ייכנס לרצועה ממצרים דרך מעבר רפיח. דובר החמאס, איימן טהא, סיפר שמשלחת טורקית שהגיעה לעזה הציעה כי ארדואן יבוא לבקר ובחמאס השיבו כי הם מברכים על היוזמה. יחד עם זאת, הבהיר כי טרם התקבלה שום הודעה רשמית על הביקור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully