וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפעוט מת בהסעה, אף אחד לא יועמד לדין

איילה חננאל

25.1.2010 / 17:03

נתנאל חיים, פעוט בן שלוש מנתניה, נמצא לפני יותר משנה מת ברכב הסעה. בעקבות המקרה נעצרה המלווה, אך הפרקליטות סגרה את התיק נגדה בגין חוסר אשמה

פרקליטות מחוז מרכז החליטה לסגור בימים האחרונים את תיק החקירה נגד מלוות הסעות בת 43 מנתניה, שנחשדה בגרימת מוות ברשלנות של פעוט עליו היתה אחראית במהלך עבודתה. בחודש אוקטובר 2008 מת הפעוט נתנאל חיים בן השלוש, לאחר שחזר עם רכב ההסעות מהגן. אמו של הילד, רחל אמורבי, טענה לאחר המקרה כי "הילד שלי מת מפני שהמלווה שלו לא התייחסה אליו". נתנאל נמצא תלוי ללא רוח חיים על חגורת הבטיחות בכיסא בו ישב. צוות מגן דוד אדום שהוזעק למקום, החל לבצע בילד פעולות החייאה, אך במהלך פינויו לבית החולים לניאדו בעיר, נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותו.

המלווה החשודה טענה באמצעות פרקליטה, עורך הדין מרון רוזנטל כי במהלך הנסיעה הילד היה "חי, נושם ואפילו צחק". עוד טענה המלווה כי היא לא הניחה את הילד בכיסא, לא חגרה את חגורת הבטיחות של רכב ההסעות לכיסא וטענה כי זוהי הפעם הראשונה שהם משתמשים בכיסא מפני שהוא חדש. נהג ההסעה נחקר גם הוא בפרשה, אך הוחלט לשחררו למעצר בית בן חמישה ימים בסיומם שוחרר ותיק החקירה נגדו נסגר. אמו של הילד, רחל אמורבי, אמרה לאחר המקרה כי "המלווה כנראה אפילו לא הסתכלה עליו במשך כל הנסיעה. הילד שלי מת, כי היא לא התייחסה אליו".

בפרקליטות ובמשטרה היו משוכנעים שהמלווה היתה רשלנית ולא פעלה לפי הנהלים. היא היתה עצורה למשך יומיים, ואף היתה כוונה לפטר אותה מעבודתה עקב המקרה. עם זאת, השבוע הודיעה כאמור הפרקליטות כי היא סוגרת את תיק החקירה נגד המלווה עקב "חוסר אשמה". פרקליטה, עורך הדין מירון רוזנטל אמר כי מרשתו "פעלה על פי הנהלים, מותו של הפעוט לא היה עקב התרשלותה, אלא ככל הנראה מבעיות רפואיות שמהן סבל הפעוט. הוריו של הפעוט שלחו אותו להסעה בגן ללא כיסא תקני וקיימת סבירות כי אלמלא אותו כיסא מיוחד, היה נמנע המוות המיותר".

עוד אמר עו"ד רוזנטל כי "מחד גיסא מדובר במקרה מאוד מצער ומאוד כואב, בו משפחה איבדה את בנה הפעוט וליבי עם המשפחה וכולי תקווה שלא תדע עוד צער. מאידך גיסא, אני שמח שהפרקליטות והמשטרה בדקו וחקרו והגיעו לחקר האמת וקבעו בצורה שלא משתמעת לשני צדדים כי חפותה של מרשתי היתה ותישאר מוצקה כסלע וזאת למרות עוגמת נפש וסבל נפשי רב אותו סבלה מרשתי עקב אותו אירוע טרגי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully