וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש: דחיפת מזון לפי אווז היא התעללות

אייל דץ

25.1.2010 / 16:21

בית המשפט הרשיע בפיטום אווזים מגדל שהאכיל אותם באמצעות מכונה חדשה שפיתח. לטענתו, הוא לא התעלל באווזים, משום שהם פלטו את עודפי המזון שלא רצו

בית משפט השלום בראשון לציון הרשיע בסוף השבוע מגדל אווזים באשמת פיטום אווזים, בניגוד לחוק צער בעלי חיים. לפי כתב האישום, נהג הנאשם באכזריות והתעלל באווזים שגידל במשקו. הנאשם נהג להלעיט את האווזים באמצעות מכונת הלעטה שפיתח, אליה חובר צינור פלסטיק גמיש, המחובר לצינור פלסטיק קשיח באורך של כ-12.5 ס"מ. המכונה שאבה בלחיצת כפתור כמות מזון אשר נדחס ללוע האווזים. פעולה זו נעשתה בין פעמיים לחמש פעמים ביום, עד לשחיטת האווז.

בתחילת הדיונים בבית המשפט טען הנאשם כי הדרך שפיתח להאכיל אווזים אינה עומדת בסתירה לחוק צער בעלי חיים ואינה מהווה התעללות באווזים, כיוון שהמכונה כוללת צינור שאינו נכנס לגרונו של האווז, אלא רק לפיו. לטענתו, בשיטה זו, האווז פולט את עודפי המזון שאינו רוצה בהם, ועל כן מדובר בהאכלה חופשית ולא בפיטום. סגן נשיא בית משפט השלום, השופט אברהם הימן, לא קיבל את טענותיו, וקיבל את עמדת משרד החקלאות כי מדובר בפיטום ובהתעללות, המנוגדים לחוק. עמדת משרד החקלאות גרסה, כי התעללות אינה רק אקט פיזי וכי עצם העובדה שאוחזים באווז ודוחפים לו מזון בניגוד לרצונו, כך שהוא אוכל מעבר ליכולותיו הפיזיולוגיות, לצורך ייצור כבד שומני, מהווה התעללות.

בעמותת אנונימוס ברכו על החלטת בית משפט וקראו ל"ענישה מרתיעה" בנושא. לדבריהם, "פיטום אווזים בכפייה, עם צינור ארוך או קצר, מביא להתנפחות חולנית של הכבד פי 10 מגודלו הטבעי. האווז מגיע לשחיטה גוסס, על סף מוות, כשמערכת העיכול שלו מבוקעת והכבד המנופח לוחץ על ריאותיו עד שהוא בקושי נושם. גרימת ייסורים כאלו לבעלי-חיים היא פשע מחריד, המחייב ענישה מרתיעה הפוגעת בכיסו של מי שהתעשר מעבירותיו".

מאז נכנס האיסור לפטם אווזים בישראל לתוקפו, באפריל 2006, הגיש משרד החקלאות ופיתוח הכפר ארבעה כתבי אישום בגין עבירות פיטום. שניים מהמקרים עדיין מתנהלים בבתי המשפט. לדברי תובע משרד החקלאות בתיק, עו"ד ג'ריס גנטוס, משרד החקלאות רואה חשיבות רבה בטיפול בתיקים אלה כמשרד המופקד על הטיפול בבעלי החיים בכל המישורים (בריאות, פיקוח ואכיפה ורווחת בעלי חיים).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully