וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק מעריך: המו"מ עם הרשות יחודש בקרוב

25.1.2010 / 15:14

שר הביטחון הביע אופטימיות לגבי הסיכוי לחדש את המו"מ עם הפלסטינים. לדבריו, "ישנו אינטרס של הצדדים לצאת מהקיפאון המדיני". האשים: "הקולות משמאל מחזקים הספקות בשלום"

מערכת וואלה!

(צילום: יצחק סברדלוב. עריכה: לירז ליבנה)

שר הביטחון ויו"ר מפלגת העבודה אהוד ברק התייחס בצהרים (שני) לאפשרות של חידוש המשא ומתן המדיני עם הפלסטינים. בישיבת סיעת העבודה בכנסת הדגיש ברק כי לאחר פגישתו עם השליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל, הוא עדיין שומר על אופטימיות בנוגע לאפשרות חידוש המשא ומתן. לדבריו, "מיטשל סיים סיבוב נוסף של שיחות פה בניסיון להטמיע את המשך המשא ומתן. גם אם זה נראה כאילו העניין כולו נרדם או בשלבי הקפאה, זו לא תמונה מדויקת".

ברק הוסיף בהקשר זה כי "מתקיים אינטרס של הצדדים לצאת מהקיפאון לחידוש המשא ומתן בינינו לפלסטינים. אני מקווה שהחודש או החודשיים הבאים יראו את חידוש המשא ומתן. אם קוראים בדקדקנות את הראיון שנתן נשיא ארה"ב ברק אובמה למגזין 'טיים', רואים שהוא פחות בוטה ממה שהיה נראה בכותרות העיתונים פה, אך זה מעורר מחשבה שנייה אצל כל השחקנים לגבי מהן האלטרנטיבות, ויש סיכוי שזה יביא לחידוש המשא ומתן".

ברק הוסיף כי "לממשלה הזאת מחוייבות למפת הדרכים, להסכמים קודמים ולעיקרון של שתי מדינות לשני עמים. המפגש הטוב שהיה בקהיר ואשר שאבו ממנו הרבה עידוד כל הצדדים, קידם את התקווה שאפשר לנוע במהירות. בסך הכל, ההכרה שקורים דברים חזקה מאוד".

ברק תקף את הביקורת הפנימית מהצד השמאלי של המפה הפוליטית ואמר כי "העובדה שאנחנו נתקלים בהתנגדות חריפה בימין הקיצוני, זה טבעי ומובן ולגטימי. אני מופתע יותר כאשר אי אפשר לתהות שבעודנו מנסים לנוע להסדר, ישנם קולות גם מהשמאל העמוק, שמציבים סימני שאלה ומחזקים את הספקנות אצלנו ובצד השני. זה מפתיע. בכל מקום שהממשלה נעה לכיוון הנכון, הייתי מצפה שאנשי שמאל יאמרו 'אנחנו תומכים, איתכם ואנחנו מגבים'. אני מקווה שתהיה התעשתות".

יו"ר מרצ, חיים אורון, הגיב להאשמותיו של ברק וטען כי "טוב יעשה ברק אם ייטול קורה מבין עיניו. השותפות ההרסנית שלו בממשלת נתניהו ונכונותו להכשיר כל שרץ עומדת בבסיס תחושת האין מוצא והדשדוש המדיני. לפיכך התקפתו על השמאל איננה אלא תערובת של חוצפה ופתטיות".

  • עוד באותו נושא:
  • אהוד ברק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully