וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתי החולים שמחים לטפל בחולי סרטן מחו"ל

קובי מנדל

25.1.2010 / 13:38

חולי סרטן מחו"ל המגיעים לטיפול רפואי בארץ משלמים כ-50% יותר מאזרחים ישראלים. במערכת הבריאות טוענים כי הגדלת כמות המטופלים מחו"ל תשפר את השירות שניתן לישראלים

בתי החולים בישראל פועלים להגדיל את כמות המטופלים בסרטן המגיעים מחו"ל. הסיבה לכך אינה טעמים הומאניטרים אלא סיבות כלכליות. ממחקר חדש שנערך במרכז ללימודים אקדמיים באור יהודה עולה כי מחיר הטיפול שנגבה מתושב חו"ל גבוה בכ-50% מזה שנגבה מישראלי.

מהמחקר עולה עוד כי חולה סרטן ישראלי החבר בקופת חולים שנושאת בעלות ההקרנות משלם כ–60% בלבד מעלות האשפוז היומי של תושב חו"ל. על-פי הערכות מערכת הבריאות, כ–5% מהמטופלים בהקרנות הינם תושבי חו"ל, והכוונה היא להגדיל את מספרם עד שנת 2015 ל–10%.

במערכת הבריאות מעריכים כי הגדלת כמות המטופלים מחו"ל לא תפגע בשירות שיקבלו הישראלים, אלא תיטיב עימם: הטיפולים יביאו לניצול אופטימלי של המכשור ושיפורו, הכשרת צוותים רפואיים נוספים והסבת בתי מלון הסמוכים למרכזים רפואיים לחדרי טיפול.

על פי המחקר, בדומה לנעשה במרבית המרכזים הרפואיים המובילים בעולם, קידום תיירות מרפא לישראל צפויה להביא לגידול בהיקף החולים מחו"ל שיטופלו בהקרנות בישראל. ואולם בשלב זה קשה לדעת אם הדבר יביא לפגיעה בשירות הרפואי שניתן לישראלים.

על-פי נתונים לא סופיים ל–2009 חיים בישראל כיום כ-170 אלף חולי סרטן הנמצאים במעקב, ומדי שנה מצטרפים כ–26,000 חולים חדשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully