וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בפתח ביקשו לשחרר את ברגותי בעסקה צדדית"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

25.1.2010 / 14:39

בכיר בארגון חמאס טוען כי ישראל התבקשה ע"י הרשות לשחרר את בכיר פתח מרוואן ברגותי בלי קשר לעסקת שליט. ברשות חוששים ששחרורו כנגד שליט יעצים את כוחו של חמאס

"המתווך הגרמני במשא ומתן בין ישראל לחמאס אמר לארגון חמאס שהרשות הפלסטינית ביקשה מישראל לשחרר את בכיר פתח מרוואן ברגותי ואת מזכ"ל החזית העממית אחמד סעדאת במסגרת עסקה 'מיוחדת', בלי קשר לעסקת שליט, וזאת כדי שהפופולריות של חמאס לא תתעצם כתוצאה מביצוע העסקה" – כך אמר היום (שני) בכיר חמאס וחבר הלשכה המדינית של הארגון, עיזת א-רישק.

א-רישק אמר כי תשובתו של חמאס למתווך הגרמני הייתה כי לחמאס אין שום התנגדות לכך שברגותי וסעדאת ישוחררו בכל עסקה שהיא, "שכן מה שחשוב הוא ששניהם ייצאו מהכלא הישראלי". א-רישק חשף עוד כי פדווא ברגותי, אשתו של מרוואן ברגותי, ביקרה מספר פעמים בלשכתו של ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, "והעבירה לו מסר ברור וכן מבעלה לפיו הוא רוצה להשתחרר במסגרת עסקת שליט".

בנוסף לכך, האשים בכיר חמאס את פתח בניסיונות לסכל את עסקת שליט. לדבריו, בכיר פתח וחבר הוועד המרכזי של הארגון, מוחמד דחלאן, גיבש תכנית פוליטית והסברתית שמטרתה "לסכל את עסקת חילופי השבויים" בין ישראל לחמאס. "אם חמאס היה מצליח לגבש עסקה מכובדת עבור העם הפלסטיני, דחלאן ואנשיו היו תוקפים אותה וטוענים כי מדובר בעסקת גירוש ולא בעסקת חילופי שבויים, וזאת משום שאסירים רבים היו ודאי מגורשים לחו"ל ולרצועת עזה", ציין.

לטענת א-רישק, דחלאן ואבו מאזן אינם רוצים שברגותי ישוחרר במסגרת עסקת שליט ולכן הם פועלים לשחרורו במסגרת אחרת. "הם עושים זאת לא רק משום שהם חוששים מהתחזקותו של חמאס כתוצאה מכך אלא גם כדי לפגוע בפופולריות של ברגותי", אמר. "אם ברגותי ישוחרר בעסקה עצמאית, אנשים ישאלו שאלות רבות על ברגותי ומדוע שוחרר בצורה כזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully