וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ: "העולים הצילו את דמוגרפיית ישראל"

פנחס וולף

25.1.2010 / 12:11

ראש הממשלה בנימין נתניהו התארח בכינוס אשדוד לעלייה וקליטה והדגיש את תרומתם של העולים למדינת ישראל. "החזון שלי הוא שנקלוט עוד מיליון עולים מכל רחבי העולם"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (שני) לתרומתם של העולים החדשים לישראל. במהלך כינוס אשדוד לעלייה וקליטה, אמר נתניהו כי "העולים באו בעוצמה אדירה ב-20 השנים האחרונות ושינו את פני המדינה. מיליון עולים הצילו את ישראל כלכלית, ביטחונית, מדעית ודמוגרפית. החזון שלי הוא שישראל תקלוט עוד מיליון עולים מהגוש המזרחי, מאתיופיה, מארצות הברית, מאמריקה הלטינית ומאירופה. הדרך לעשות זאת היא בראש ובראשונה להפוך את ישראל למעצמה כלכלית אזורית ולמעצמה טכנולוגית עולמית. זה יאפשר לנו למשוך עוד עולים וגם לפתור את הבעיות".

נתניהו הוסיף כי "קודם כל נרצה לפתור את בעיית הקשישים. משימות נוספות הן לטפל באלה שלא נמצאים בשוק העבודה ולתת לצעירים פתרונות של חינוך ודיור. המשימות האלה הן בהישג ידינו כי אנחנו הולכים להזניק את הכלכלה. אי אפשר לתאר את הזינוק בכלכלת ישראל בלי העלייה. הערב אצא לפולין לציין את יום השנה ה-65 לשחרור אושוויץ. אומר שם מה שאתם נותנים לי כוח לומר: עם ישראל חי, מדינת ישראל חזקה".

ראש הממשלה תיאר בפני אורחי הכינוס שורה של מפגשים מרגשים עם חיילים עולים שנפגעו במהלך מבצע עופרת יצוקה. "בזמן המבצע", סיפר נתניהו, "ביקרתי בבתי החולים באשקלון ובאר שבע ונדהמתי. חיילים פצועים, עולים חדשים, אמרו לי בזה אחר זה: 'אנחנו רוצים לחזור מיד לחברים שלנו שלוחמים בעזה'. זה הזכיר לי את עצמי כשהייתי בגילם, חייל צעיר אחרי מלחמת ששת הימים. אני זוכר שלילה אחד בעת שמירה בבסיס, שמעתי בטרנזיסטור שיש התעוררות ציונית של צעירים יהודים בברית המועצות. הידיעה הזו ריגשה אותי".

שר החוץ ויו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, אמר בכינוס כי גם רבנים עירוניים צריכים לטפל בנושא הגיור. לדבריו, "אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו מצב שליותר מ-200 אלף איש, לא רשום כלום בסעיף הלאום בתעודת הזהות שלהם. אני לא מקבל את המושג הזה שרב עיר לא יכול לגייר. כמו שרב העיר אחראי על הקבורה, הנישואין והכשרות, כך הוא יכול להיות אחראי גם על הגיור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully