וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמה נגד המטרוניתות העשירות

דן מרגלית

25.1.2010 / 8:00

הממשלה חידשה אתמול את המאבק בעובדים הזרים הבלתי חוקיים. היא קיבלה החלטה לצמצם את שיעורם ב50-30-אלף בשנה ובנימין נתניהו ד"ר יובל שטייניץ ופרופ' יעקב נאמן מיהרו להתייצב מול המיקרופונים ולהסביר כי "עניי עירך קודמים."

אם תפחת נוכחות הפיליפינים והתאילנדים במשק - יצטרפו חרדים וערבים ישראלים למעגל העבודה. מהלך נבון בעיקר מפני שבארץ שוהים כרבע מיליון זרים ומשקלם בחברה הישראלית ניכר גם בשקלולי הדמוגרפיה הלאומית.

ביבוא עובדים זרים תומכות קבוצות שונות. שתיים זכאיות לתשומת לב ניכרת מטעם הממשלה - נכים וישישים הנזקקים לסיעוד; וחקלאי בקעת הירדן שקיום ההתיישבות באזורם תלוי בהעסקת פועלים תאילנדים.

אך יש בתומכים גם אחרים: המטרוניתות העשירות שחומקות מלשלם שכר הוגן לעוזרת בית ישראלית ורוצות בשפחה פיליפינית חסרת זכויות; וחברות כוח אדם שיש בהן גורמים אפורים ובעייתיים והשפעתם על פוליטיקאים גדולה ומדאיגה.

מנגד ניצבים ארגונים בעלי כוונה טובה כמו "קו לעובד."הם עוסקים בהגנה לגיטימית על זכויות עובדים בתחתית הסולם ומשמשים פה צודק למהגרים מקופחים ומבוהלים.

אך האינטרס של המשק הלאומי וסוגיית אופייה היהודי של ישראל אינם מעניינים פעילים אלה. כששואלים אותם באשר לזכותה של המדינה להגן על עצמה ועל מובטליה הם משיבים באורח מטשטש כי צריך לקבוע מדיניות הגירה.

אין צורך בסחבת של דיונים על מדיניות ההגי רה. היא קיימת. היא מכירה בצורך להעסיק זרים אך לפי הצרכים המזעריים האפשריים מבחינת המשק והדמוגרפיה.

אם יעלה בידי הממשלה לשלוח 30 אלף זרים למולדתם בלי להיכנע לחברות כוח האדם המייבאות נוכרים אחרים תהיה התוצאה ראויה להוקרה.

ממשלות כבר התחייבו למדיניות כזאת בעבר. נכחתי פעם במחלוקת חריפה בין שר התעשייה והמסחר אהוד אולמרט לבין מטרונית עשירה כקורח. בסופו של דבר היא גברה עליו. הפיליפינית נותרה בארץ.

מבחנה של הממשלה יבוא למיצוי בעוד שנה. אם ישובו ראש הממשלה ושריו להתייצב ליד המיקרופון אל מול פני האומה בהכרזת מלחמה חדשה על העבודה הזרה - יתברר כי לא עלה גם בידם להתמודד עם הקואליציה הטובה-רעה של הנכים והחקלאים וחברות כוח האדם והמטרוניתות מהעולם העסקי. לנתניהו שטייניץ ונאמן ממתין מבחן התוצאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully