וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשל מביע ביטחון בברננקי

רויטרס

25.1.2010 / 8:20

אי הוודאות בנוגע למינויו של ברננקי לכהונה נוספת הוחמרו לאחר ששני סנאטורים דמוקרטים הביעו התנגדות

יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, יקבל מספיק קולות בסנאט כדי לזכות בכהונה נוספת בתפקיד - כך אמר היום דיוויד אקסלרוד, אחד מיועציו הבכירים של נשיא ארה"ב ברק אובמה, בראיון ל-CNN.

"הנשיא בטוח שמינויו של היו"ר יאושר. הרושם שהוא קיבל מהשיחות שערך עם הסנאטורים הוא שהיו"ר ברננקי יזכה במינוי מחודש", אמר אקסלרוד. בסוף השבוע יצר קשר אובמה עם הנהגת המפלגה הדמוקרטית בסנאט כדי לוודא שברננקי צפוי לקבל מספיק קולות שיאשרו את כהונתו השנייה, סימן לדאגה הולכת וגוברת בממשל בנוגע למעמדו המתערער של ברננקי.

אי הוודאות בנוגע למינויו המחודש של ברננקי הוחמרו בסוף השבוע, לאחר ששני סנאטורים דמוקרטים הודיעו כי הם מתנגדים למינויו, ותרמו לירידות החדות ביותר בשווקים בארה"ב מזה 10 חודשים. מבקריו של ברננקי, המתנגדים לכהונתו השנייה כיו"ר הבנק הפדרלי, טוענים כי הבנק כשל כשלא הצליח למנוע את המשבר הפיננסי החמור ביותר מאז השפל הגדול וכי הסיוע שהעניק הבנק למערכת הפיננסית חולק על חשבון האינטרסים של משלמי המסים.

ואלרי ג'ארט, אחת מהיועצים הבכירים של אובמה, אמרה גם היא בתוכנית "פגוש את העיתונות" ברשת nbc כי ישנם מספיק קולות בסנאט כדי להבטיח כהונה שנייה לברננקי. מנהיג הרפובליקנים בסנאט, מיץ' מקונל, אמר גם הוא בתוכנית כי להערכתו ברננקי יזכה לתמיכה על-מפלגתית, אך הוא סירב לציין האם הוא יצביע בעד יו"ר הבנק הפדרלי.

התנגדותם של חלק מהסנאטורים הרפובליקנים למינויו של ברננקי אילצו את מנהיגי הסנאט להפוך את ההצבעה לכזאת הדורשת רוב של 60 קולות מתוך 100 חברי הסנאט. בראיון לפוקס, אמר הסנאטור ג'ון מקיין, שהפסיד לברק אובמה בבחירות לנשיאות ארה"ב, כי הוא נוטה להצביע נגד מינויו של ברננקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully