וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסערה חזרה: שלג יורד בחרמון

קובי מנדל ועומר רבין

25.1.2010 / 7:40

סופות רעמים, רוחות חזקות וגשמים עזים הורגשו הלילה מצפון הארץ עד צפון הנגב. 40 סנטימטרים של שלג נערמו בחרמון והאתר צפוי להיפתח למבקרים כבר השבוע

כפי שהבטיחו החזאים – מזג האוויר הנוח ששרר בסוף השבוע חלף, וסופות רעמים, גשם עז ורוחות עזות הורגשו במהלך הלילה (שני) מצפון הארץ עד צפון הנגב. מזג האוויר הסוער צפוי להימשך במהלך היום והטמפרטורות יהיו נמוכות מהרגיל לעונה. בחרמון התווספו הלילה 40 סנטימטרים של שלג ברכבל העליון וכמו כן נרשם לראשונה שלג גם באזורים התחתונים של האתר - שם נערמו 20 סנטימטרים. מהנהלת האתר נמסר כי השלג מוסיף לרדת גם בשעה זו. על פי ההערכות ניתן יהיה לפתוח את האתר למבקרים כבר בהמשך השבוע - אך בשלב זה לא ברור מתי ייפתח גם לכניסת גולשי סקי.

בשעה זו עדיין קיימת סכנת שיטפונות בנחלים בבקעת הירדן, בים המלח ובמדבר יהודה וכן יש חשש מפני הצפות מקומיות במקומות נמוכים בצפון הארץ ובמרכזה. הגשם צפוי להיחלש אחר הצהריים.

"הכמות הגדולה ביותר של משקעים הורגשה במערכת האחרונה, שהחלה אתמול, ביישוב איתמר שבשומרון שם נרשמו לא פחות מ-54 מ"מ של גשם תוך פחות מיממה", סיפרה לוואלה! חדשות החזאית התורנית בשירות המטראולוגית, רינת רחמים-משיטה. כמויות מרשימות של גשם נרשמו גם בחרמון שם נספרו 30 מ"מ, בכפר גלעדי שם הצטברו 38 מ"מ ובירושלים שם הצטברו 30 מילימטרים של גשם. בחיפה נרשמו 22 מילימטרים, בת"א כ-10 מילימטר ובבאר שבע 2.7 מילימטרים בלבד.

אבל יותר מכמויות הגשם, מאפיין את המערכת הנוכחית גל הקור המתאפיין בטמפרטורות הנמוכות ביותר שנרשמו ברוב חלקי הארץ בעונת החורף הנוכחית. "תחושת הקור הכבד מתעצמת לאור הרוחות החזקות במהירות של 30 עד 50 קמ"ש ברוב חלקי הארץ", מסבירים במרכז המטראולוגי. "בכמה אזורים מגיעות הרוחות עד למהירות גבוהה של 60 ואף 70 קילומטרים לשעה". בשל הרוחות העזות צפוי גם הים התיכון להיות היום סוער ולהציג לראווה גלים בגובה של 4 עד 7 מטרים.

שלחו אלינו תמונות וקטעי וידאו - newsdeskwalla@walla.com

הגשמים העזים צפויים להיחלש במהלך הבוקר עד לשעות הצהרים אך גל הקור צפוי להימשך עד מחר כשהוא מלווה ברוחות עזות.

בקריית ים פונתה דירה, בבעלות אם חד הורית לאחר שכתוצאה ממזג האוויר הסוער נגרם ככל הנראה קצר חשמלי והדירה עלתה באש. "יש לי ביטוח ובמהלך היום יגיעו חוקרים מחברת הביטוח, מחברת חשמל, ממכבי אש וכן שמאים כדי להעריך את הנזק שנגרם לי", סיפרה אורלי דהן לוואלה! חדשות.

בסופה שפקדה את ישראל בשבוע שעבר קיפחו את חייהם שרה פוגל ויורם הוכמן לאחר שנקלעו לשיטפון בנחל ערבה. כמויות הגשמים שלא נראו באזור הדרום מזה זמן רב גרמו לא רק לאבדן חיים אלא גם לנזקים כבדים למשקים ותשתיות בהר הנגב ובערבה. גשר ניצנה קרס כתוצאה מהזרימה האדירה בנחל תחתיו וביישובי המועצה האזורית רמת נגב הוכרז מצב חירום - זאת לאחר שמרבית דרכי הגישה ליישובי המועצה הוצפו ונחסמו לתנועה.

הסערה בשבוע שעבר לא פסחה על הצפון וגשם כבד שירד באזור הגליל המערבי גרם לנחל הגעתון לעלות על גדותיו בחלקו המערבי ולהצפת מספר חצרות ובתים בשכונות הסמוכות לו. לדברי תושבי העיר, זו היתה הפעם הראשונה מזה עשור שערוץ הנחל לא מצליח לעמוד בספיקת כמויות המשקעים הגדולות שירדו. הסופה אף גרמה לשיבושי תנועה כבדים בתנועת הרכבות והטיסות לנמל התעופה בראש פינה הופסקו למשך זמן מה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully