וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמשכים המגעים למכירת דיסקונט

אתי אפללו

25.1.2010 / 8:05

לאחר נתק של למעלה משנה, נפגשו הבעלים של הבינלאומי עם ראשי דיסקונט, ולא מן הנמנע כי במהלך השבוע יודיעו לבורסה כי הם חוזרים לשולחן המשא ומתן על מכירת המניות

לאחר נתק של למעלה משנה, נפגשו הבעלים של הבינלאומי - צדיק בינו, יו"ר הבנק ז'אק אלעד, מנכ"ל דיסקונט גיורא ויו"ר דיסקונט יוסי בכר. על הפרק - מכירת אחזקות דיסקונט (26%) בבינלאומי. הפגישה הובילה לפגישה שנייה שנערכה ביום חמישי האחרון בין בכר ואלעד, ולא מן הנמנע כי במהלך השבוע יודיעו הבנקים לבורסה כי הם חוזרים לנהל משא ומתן רשמי על מכירת המניות.

הצדדים כבר עמדו בפני הסכם שלא יצא אל הפועל בשל המשבר הכלכלי. "אני יכול להעריך כי אם הצדדים יבחרו לפתוח במשא ומתן, הפעם יש סיכוי טוב להגיע להסכם" מספר ל-TheMarkerמקורב למגעים ומוסיף: "זה לא שפתאום אופי הצדדים השתנה, אבל נוצרו תנאים שיכולים לאפשר הצלחה של מגעים. הכל פתאום נראה מאוד ניתן לגישור".

התנאי הראשון שמאפשר התקדמות במגעים הוא השוק: בנק דיסקונט רושם את השקעתו בבינלאומי על פי חלקו בהון העצמי. כלומר, כל זמן שהבינלאומי נסחר בשווי שוק נמוך מההון העצמי שלו, דיסקונט היה צריך לרשום הפסד על המכירה. כעת הבנק נסחר מעל ההון העצמי שלו. על פי מתווה ההסכם המתגבש, תהיה ירידה הדרגתית באחזקות דיסקונט בבינלאומי, שנועדה לווסת את הלחץ על המניה. המהלך יאפשר לו למכור בנקודות שבהן הבנק ייסחר מעל ההון העצמי שלו.

התנאים בשלים

מבחינת דיסקונט, התנאים בשלים למכירת האחזקות כיוון שההון שיתפנה להם עקב המכירה, יכול לשמש לפיתוח עסקי. בקבוצת בינו מעוניינים במכירה כיוון שמכירה כזו תאפשר לבנק לבצע איחוד מניות - בין מניות הבינלאומי 5 והבינלאומי אחד, וירידה בהיקף האחזקות של דיסקונט תאפשר לבנק לעמוד בקריטריונים הנדרשים לשם כניסה למדד המעו"ף.

על פי המתווה המתגבש, שזהה בבסיסו למתווה עליו הסכימו הצדדים ערב המשבר, הבנק הבינלאומי יחלק דיווידנד של כ-800 מליון שקל בגין שנים עברו. הדיווידנד יכול להיות מוכר לצורכי מס לבנק דיסקונט. למרות האיסור על הבנקים לחלק דיווידנד עד סוף 2010, ההערכות הן שאם יהיה הסכם, המפקח על הבנקים יאשר את חלוקת הדיווידנד לצורך זה בלבד.

בנק דיסקונט יסכים לאיחוד המניות באסיפה הכללית, וימכור 6% מאחזקותיו - דבר שיאפשר את כניסת הבנק למעו"ף. על פי הערכת מקורב למגעים - כל הדברים הללו יקרו במהלך 2010. לאחר מכן יבצע דיסקונט ירידה הדרגתית באחזקות עד ל-11% לאורך מספר שנים. עד אשר דיסקונט לא ירד מתחת ל-11%, הוא יוכל להחזיק דירקטורים בבינלאומי, ולהציג את האחזקה בבינלאומי כאחזקת אקוויטי, ולא השקעה פיננסית.

"יהיה משבר והבנק יחזור להיסחר ברמות של 0.5 על ההון העצמי. אולי זה ימנע שוב את ביצוע העסקה, אבל תקופת הזמן הארוכה בה דיסקונט יוכל לרדת באחזקותיו מבטיחה שהוא ימצא תזמון למכור את המניות, ובנוסף הכניסה למעו"ף תעלה את ערכן", ציין המקורב. המקורב גם מאמין שלא יהיו קשיים רבים במהלך המו"מ: "על מה הם יתווכחו? אם יגיעו ל-11% תוך ארבע שנים או ארבע שנים וחצי? זה כבר לא סוגיות מהותיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully