וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם חקירת ההצתה בכפר יאסוף במבוי סתום?

24.1.2010 / 16:21

בית המשפט שחרר אחד מהחשודים בהצתת המסגד בכפר יאסוף והאריך את מעצר האחרים באופן חלקי בלבד. "אין שום ראיות נגד איש מהחשודים בפרשה, השב"כ מנפח את החקירה"

עוז מרון

בית משפט השלום בפתח תקווה שחרר היום (ראשון) את אחד החשודים המרכזיים בהצתת המסגד בכפר יאסוף וזאת לבקשת המשטרה. החשוד, אלירן אלגבלי בן 20, תלמיד הישיבה ביצהר, שוחרר בתנאים מגבילים. בין היתר נאסר עליו להיכנס ליהודה ושומרון למשך 60 ימים. בתחילה ייחסו לו השב"כ והמשטרה מעורבות מרכזית באירוע, בין היתר ההצתה עצמה וריסוס כתובות גרפיטי על רצפת המסגד כעת הוא חשוד באי מניעת פשע בלבד.

עדותו של אלגבלי נחשבת לעדות המרכזית בפרשה. הוא היחיד שמסר גרסה לחוקרי השב"כ בה אמר כי רק שמע מגורמים שונים על מעורבותם של האחרים באירועי תג מחיר. פרקליטתו עו"ד טליה גרידיש אמרה כי "הוא מסר גרסה מפורטת ולאחר שהתברר כי הוא אינו מעורב כלל הוא שוחרר. אין מה להחזיק אדם שאינו קשור לשום עבירה פלילית במעצר".

בתוך כך האריך בית המשפט את מעצרם של יתר החשודים בפרשה ביומיים עד ארבעה ימים, בניגוד לבקשת המשטרה להאריך את מעצרם בשמונה ימים. מעצרם של צבי סוכות ושלמה גלברד, תושבי יצהר ואילון מורה, בני 20, הוארך בארבעה ימים ומעצרם של שלושה קטינים נוספים הוארך ביומיים.

עו"ד עדי קידר המייצג שלושה מהחשודים מטעם ארגון חוננו אמר כי "ממה שאנחנו יודעים אין שום ראיות נגד איש מהחשודים בפרשה אך כנראה שבשב"כ מנפחים את התיק. לצערי בית המשפט הולך אחרי הקו הזה. עם זאת שחרור אחד החשודים והארכת מעצר חלקית בלבד של השאר מוכיחה שהחקירה נמצאת במבוי סתום ואני מקווה שעד סוף השבוע הם כבר יהיו בחיק משפחתם. קידר הוסיף כי "אי אפשר לתת אמון בעד שלאחר חקירות אינטנסיביות מודה ששמע מאוזן שלישית על מעורבות אחרים בפרשה".

  • עוד באותו נושא:
  • כפר יאסוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully