וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל ביתנו נגד ש"ס במלחמה על חוק החמץ

24.1.2010 / 15:26

האם המשבר הקואליציוני הבא בדרך? ישראל ביתנו הודיעה כי היא מתנגדת להצעת חוק החמץ שהציעה ש"ס, לפיה תיאסר מכירת חמץ במקום ציבורי. השר אהרונוביץ': "אם חוק החמץ יעלה, נדרוש גם להביא את ברית הזוגיות להצבעה במליאה"

המשבר הקואליציוני הבא בממשלתו של בנימין נתניהו יסוב כך נראה סביב סוגיית החמץ. ישראל ביתנו מעמידה את חוק החמץ מול ברית הזוגיות. בוועדת המשנה של ועדת שרים לענייני חקיקה שהתכנסה בצהרים (ראשון) אמר השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' (ישראל ביתנו) כי "אנו נתנגד להצעת החוק הזו כשותפה בכירה בקואליציה. מדובר על חוק ביעור הקואליציה ולא ביעור חמץ".

אהרונוביץ' הודיע כי במידה שהצעת החוק שתעלה להצבעה בוועדת השרים בעוד שבועיים תעבור, ישראל ביתנו תדרוש חופש הצבעה. כמו כן תדרוש המפלגה להביא להצבעה במליאה את נושא ברית הזוגיות ללא אישור ועדת השרים.

בכיר בש"ס אמר לוואלה! חדשות כי "עבורנו תפיסת העולם של רוב עם ישראל והצורך לשנות את חוק החמץ איננה ניתנת למסחור בעבור האידיאולוגיה של ישראל ביתנו". לדברי הבכיר, "ראוי שהמצביעים של ישראל ביתנו ידעו שהמפלגה בה הם בחרו היתה מוכנה להעביר את חוק החמץ בתמורה לברית הזוגיות ולוותר על ברית הזוגיות במידה שש"ס תוותר על חוק החמץ. אנחנו בש"ס נמשיך להיאבק לשינוי שרובו המכריע של עם ישראל שואף אליו וישראל ביתנו ימשיכו להציע דילים למימוש אידיאולוגיה שעבור מצביעיהם נראה שהיא אינה רלוונטית".

בישראל ביתנו דחו האשמות ש"ס. "לא היה ולא נברא שום דיל וגם לא יהיה שום דיל. כל שינוי בסטטוס קוו מצד כל מפלגה, יביא בתגובה שינויים בסטטוס קוו מצד ישראל ביתנו", נמסר מהמפלגה.

את הצעת החוק לאיסור מכירת חמץ יזם יו"ר סיעת ש"ס ח"כ אברהם מיכאלי כבר בחודש מאי. על פי הצעת החוק, ייאסר למכור חמץ במקום ציבורי במהלך פסח. הצעת החוק נועדה למנוע את הפרשנות שניתנה לחוק לפי ביהמ"ש ולפיה ניתן למכור חמץ בפסח כל עוד המוצרים אינם מוצגים לראווה בחנויות. "פסח מתקרב והזמן בוער", אמר מיכאלי לוואלה! חדשות.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי, "הגדרת המושג 'פומבי' על ידי בית המשפט, מתייחסת למכירה בדוכן המוצב ברשות הרבים בלבד. היא מעוותת את כוונת המחוקק ויוצרת אבסורד לפיו, בחנות גדולה דוגמת סופרמרקט, תותר הצגת חמץ, ואילו לדוכן למכירת פיתות או בייגלה בסמטה חשוכה, היא תיאסר. כדי להסיר ספק מכוונת המחוקק, יש למחוק את המילה 'בפומבי' ולאסור הצגה של חמץ בכל מקום עסק הפתוח לרבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully