וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנו של רצון: חיפשו אותו, הנשים קלות דעת

איילה חננאל

24.1.2010 / 14:24

במהלך דיון בביהמ"ש הביע יגאל רצון תמיכה באביו, החשוד בעבירות מין ובהחזקת נשותיו בתנאי עבדות. מעצרו של האב הוארך בתשעה ימים. השופטת: "רצון מסוכן לציבור"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכת וידאו: רן צימט, קריינות: אילן שניג)

מעצרו של גואל רצון, החשוד בהחזקת עשרות נשותיו בתנאי עבדות ובביצוע עבירות מין, הוארך היום (ראשון) בתשעה ימים. אל הדיון בבית המשפט השלום בתל אביב הגיע בנו הבכור של רצון, יגאל, הביע את תמיכתו באביו ואמר לו: "אבא, אני אוהב אותך".

"התקשורת חיפשה אותו, המדינה מחפשת אותו. אני הייתי בבית ולא הייתה שם שום עבדות. אני לא מאמין בזה. אישה היא קלת דעת. אני לא מאמין בשום דבר שאישה אומרת", הוסיף יגאל רצון בהתייחסו לחשדות נגד אביו. "אבא שלי בן אדם טוב והוא לא יעשה כאלה דברים. אולי לחצו עליהן בחקירה".

במהלך הדיון טען נציג המשטרה טל סוחוליטקו כי מדובר בפרשה חמורה ביותר וכי לרצון מיוחסים יותר מארבעה מקרים של אינוס נשים. לדבריו, "מה שרצון ביצע לכאורה בקורבנותיו גובל בביזוי מוחלט של כבוד האדם".

השופטת רחל גרינברג, שאישרה את הארכת המעצר, ציינה בהחלטתה: "מדובר במסכת ראייתית בה לחשוד השפעה כמעט ללא גבול על הנשים והילדים שהיו תחת מרותו, ושחרורו עלול למנוע מהם למסור עדות במשטרה. אני דוחה את הטענה שהוא אינו מסוכן לכלל הציבור", הוסיפה השופטת. "גם את הנשים שהיו תחת שליטתו גייס תוך כדי שיטותיו בשכונת מגוריו ובמקומות אחרים בעיר, ובלשונו החלקה הצליח לשכנען להצטרף למה שנראה בעיני ככת".

"אחת הנשים העידה שרצון סבר שהאישה הוכיחה את עצמה כיון שהוא צועק ומשפיל אותה והיא שותקת. עוד נאמר על ידי הנשים כי עד שלא נוכח לדעת שהן מוכנות לבטל עצמן בפניו כליל, מנע מהן דברים שונים", סיכמה השופטת גרינברג.

הבעת התמיכה של הבן יגאל באביו נתפסת כחריגה בקרב בני משפחתו, על רקע הצהרת חלק מהנשים שברצונן להסיר מגופן את קעקוע דמותו של רצון. נשים אחרות הסכימו באחרונה לפגוש את בני משפחתן, לאחר שהיו בנתק ממושך עימם, בהתאם לחוקי הבית הקשים.

בשבוע שעבר המשיכו חוקרי ימ"ר ת"א של המשטרה לגבות את עדות הנשים, אשר לטענת המשטרה "מחזקת את החשדות המיוחסים לרצון ומתארת את החיים תחת חוקיו הנוקשים". לדברי החוקרים "לא מדובר בדבר מובן מאליו, שכן לא קל לנשים להטיל ברצון דופי, אך הן מתחילות להתפכח מהמצב בו היו נתונות. כמה מהן אף אמרו לנו ולגורמי הרווחה שהצלנו את חייהן".

לרצון עשרות נשים וכ-40 ילדים, שהתגוררו בדירות שונות בתל אביב. ב-13 בינואר פשטו חוקרי המשטרה על הדירות השוכנות במתחם של רצון בדרום העיר, בעקבות חקירה סמויה בת מספר חודשים.

במהלך החקירה התבססה, לדברי המשטרה, תשתית ראייתית לכך שרצון ביצע עבירות אינוס בנשותיו. הראיות שנאספו מצביעות כי הוא "שולט שליטה ממשית בחיי הנשים, מכתיב להן את המותר והאסור, מפקח על תנועותיהן, מגביל את חירותן ומטיל סנקציות ועונשים שונים. בין השאר, כתב ספר חוקים ובו קודי התנהגות לנשים, הכולל גם הוראות רבות על אופן התנהלות התא המשפחתי והעונשים בגין הפרת הכללים", אמרו במפלג התשאול של ימ"ר תל אביב .

עדכון ראשון: 12:54

  • עוד באותו נושא:
  • גואל רצון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully