וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייסדי גוגל מתחילים לדאוג לעתידם

24.1.2010 / 12:47

שני הסטודנטים שייסדו את גוגל והפכו אותה לחברה הגדולה והרווחית באינטרנט, הודיעו כי יעמידו למכירה 10 מיליון מניות שברשותם השוות כ-5.5 מיליארד דולר

סרגי ברין ולארי פייג', שני הסטודנטים שייסדו את גוגל והפכו אותה לחברה הגדולה והרווחית באינטרנט, מתחילים לחשוב על העתיד. השניים הודיעו אתמול כי יעמידו למכירה 10 מיליון מניות שברשותם - כלומר כ- 5.5 מיליארד דולר. המכירה תתבצע על פני 5 שנים, היא תיטול מהשניים את השליטה המוחלטת בחברה, כשתוריד את חלקם במניות השליטה ל-48%.

מייסדי גוגל מחזיקים היום יחדיו כ-58 מיליון מניות של גוגל - שנסחרה אמש ברמה של כ-548 דולר למניה - שהם כ-18% מהון המניות של החברה וכ-59% מזכויות ההצבעה בחברה. תוכניתם, על פי הודעת החברה היא "לממש חלק מאחזקתם לאורך זמן כחלק מאסטרטגיה ארוכת טווח של לפיזור השקעות אישיות והנזלתן". גם לאחר המכירה, ימשיכו פייג' וברין להחזיק חבילת מניות גדולה אשר תאפשר להם להשפיע על מהלכיה.

פייג' מכהן כעת כנשיא גוגל וברין כנשיא הטכנולוגיה. לפי מחיר סגירת מניית גוגל ביום שישי, של 550.01 דולר למניה, תניב מכירת המניות לכל אחד מהם 2.75 מיליארד דולר. ב-2004 ביצעו השניים תוכנית דומה שאיפשרה להם למכור 7.2 מיליון מניות כל אחד. השניים נמצאים במקום ה-11 ברשימת עשירי אמריקה של מגזין "פורבס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully