וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייזנקוט: אין מתיחות בגבול הצפון

24.1.2010 / 11:41

מפקד פיקוד הצפון דחה את הפרסומים, לפיהם ישראל נערכת לתקיפה בלבנון. לדבריו, "זו סוגייה וירטואלית, ואין לה תמיכה במציאות". עם זאת, הבהיר: "חיזבאללה ממשיך להתעצם"

אלוף פיקוד הצפון גדי אייזנקוט התייחס הבוקר (ראשון) לפרסומים אודות האפשרות שישראל תתקוף בלבנון ואמר כי "הסוגייה שעולה בתקשורת היא וירטואלית, ואין לה תמיכה במציאות". עם זאת, הסביר אייזנקוט כי חיזבאללה ממשיך להתעצם בסיוע אירני.

במהלך כנס במכון למחקרי ביטחון לאומי בתל אביב אמר אייזנקוט, כי "חיזבאללה הגדיל משמעותית את יכולת הטילים שלו לירות מעומק ללבנון לעומק ישראל. במקביל, בנה הארגון ושכלל מערכת הגנה יחד עם האילוצים שיש עליו. אם עד 2006 הארגון היה פרוס עד הגדר והיה הכול יכול בדרום לבנון, נכנסו מאז צבא לבנון ויוניפי"ל שצמצמו את חופש הפעולה שלו".

לדברי אייזנקוט, חיזבאללה ביצע מהלך משמעותי של קיפול יכולותיו אל תוך הכפרים השיעים. "יש כ-160 כפרים שיעיים בתוכם הארגון מרגיש כבתוך שלו, ואיש לא מעז להיכנס לתוך המרחבים שלו. מצד אחד, זה יוצר קושי לטפל באויב שבונה את יכולתו בשטח בנוי, ומצד שני זה מרסן את חיזבאללה שיעדו הוא לזכות תמיכת האוכלוסייה השיעית. האוכלוסייה השיעית עברה חוויה לא פשוטה לפני שלוש שנים. חיזבאללה יחשוש להעביר את האוכלוסייה הזו חוויה דומה, אלא אם יבוא אירוע דרמטי".

אייזנקוט התייחס גם ל"דוקטורינת הדחייה" ואמר כי "הרעיון של לתקוף בצורה לא פרופורציונאלית היה לתקוף את חיזבאללה תקיפה לא מידתית". לטענתו, "הדפוס הזה הוא מוסרי, דפוס שנכון היה לפעול בו, ואם נידרש למערכה נוספת, יהיה נכון לפעול באותה תורה. מי שהופך את הכפרים ליעדי מלחמה, הוא חיזבאללה. אני מקווה שהמחשבה הזאת תביא את חיזבאללה שלא לפעול לתקיפה ולחטיפת חיילים, אבל חיזבאללה צריך להבין שזה מה שהוא גוזר על הכפרים הללו".

לדברי אייזנקוט, חיזבאללה עדיין מנסה להתאושש ממלחמת לבנון השנייה. "העובדה היא שחיזבאללה עבר חוויה מאוד קשה. הוא אמנם מתהדר ב'קרב העילאי' בבינת ג'בל, אבל הוא חטף מכות משמעותיות, בעיקר בפגיעה שלנו במערכים מסווגים ובמרכזים לוגיסטיים. נכון, גם לנו היו ליקויים וכשלים אבל זה לא היה כישלון. מי שהפסיד במלחמה הוא חיזבאללה". איזנקוט טען כי "חיזבאללה נפגע באופן משמעותי וזה משפיע על אופן החשיבה של הארגון ובעיקר על נסראללה, וזה בא לידי ביטוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully