וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שפעת החזירים

עובד אלחליבי

24.1.2010 / 11:01

עובד אלחליבי לא מבין איך זה הגיוני שאנחנו מפלים חיה מתוקה ובלתי מזיקה, רק בגלל שהיא טמאה לפי היהדות

כלבים, חתולים, דגים, ואפילו איגואנות נחשבים לחיות מחמד שלגיטימי לגדל בבית. אבל לא חזירים. החזיר נחשב לאחת החיות הכי טמאות ביהדות. דיני טומאה אומרים, שצריך לטבול את עצמך אחרי כל מגע עם בעל חיים (או "נבלה" לפי הטרמינולוגיה היהודית) או אחרי מגע גופני, אפילו לחיצת יד, של מי שאינו יהודי. ועדיין, אף אחד לא יעמיד אותך למשפט אם לחצת יד לתיירת מצרפת ולא טיהרת את עצמך אחר כך, ואף אחד לא יכניס אותך לכלא אם ליטפת כלב ולא רצת להטביל את עצמך במקווה. אבל אם אתה מגדל חזיר אתה פורע חוק, שעובר על חוקי מדינת ישראל.

מה החזיר עשה לנו?

מה לעזאזל עשתה לנו החיה הזאת שאנחנו כל כך שונאים אותה? שהיא מחוץ לנורמות הישראליות, שלא לומר החוק בישראל? הרי אם היינו כל כך מקפידים על חוקי הטומאה, אז גם לא היינו מגדלים כלב או חתול, וגם לא היינו ממהרים לגעת באמריקאי, צרפתי או רוסי, שאינם יהודים. למעשה, אנחנו לא מקיימים את הלכות הטומאה כהלכתן, אבל אנחנו נגעלים מחזירים, כאילו החזיר הוא לא אחת מהחיות היותר אינטליגנטיות שקיימות בקרב בעלי החיים.

החזירים אינם רק מזון אהוב על מיליוני אזרחים בעולם, הם נחשבים גם לבעל חיים בעל יכולות קוגניטיביות גבוהות. בדומה לכלבים, שנחשבים מאד אינטליגנטים, שאפשר להיעזר בהם בעת מלחמות. גם בחזירים משתמשים בשדות קרב כדי לאתר חומרי נפץ. בני אדם נעזרים בחוש הריח המפותח של החזירים גם כדי למצוא מאכלים יוצאי דופן שנמצאים מתחת לבטן האדמה, כמו פטריות הכמהין היקרות והנדירות. החזירים, כמו הכלבים, ניתנים לאילוף, והם בעלי יכולות למידה גבוהות כלפי הוראות אשר ניתנות להם על ידי בני האדם.

רק בישראל

ליהודים ולחזירים יש דבר אחד שהוא משותף לשניהם. לשניהם יש שנאה כנגד הגזע אליו הם שייכים. את היהודים הוציאו מחוץ לחוק בחוקי נירנברג בגרמניה הנאצית על בסיס גזעני בלבד. אז מדוע גם אנחנו מתייחסים באופן גזעני דווקא לחזירים? אינני מתכוון להשוות בין השואה וגרמניה הנאצית לחוקים שלנו כנגד חזירים, אבל בשני המקרים מדובר בגזענות בלתי מוצדקת. במצעד איוולת שמסווג את היצורים החיים שאלוהים יצר להיררכיה של טומאה וטוהרה.

מדינה ליברלית לא אמורה לקבוע לאזרחים שלה איזה חיה מותר או אסור לגדל (בני אדם מגדלים חזירים כבר 8000 שנים!) או איזה חיה לשנוא ולאהוב. אבל כמו שאי אפשר היה להציל יהודים עם שעוני זהב של אדון שינדלר, כך גם אני לא מצפה שנשנה את היחס שלנו לחזירים על ידי מילים שאינן עשויות מזהב. אני מצפה שנתייחס לחזירים לפי מה שקבעו חברי הכנסת בשנת 62', בעת שחוקקו את החוק לאיסור גידול חזיר. זה יהיה הרבה יותר הגיוני מצידנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully