וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין: הזמרות הזיזו את השפתיים וישלמו קנס

12 אלף דולר. זה הקנס שצפויות לשלם שתי זמרות סיניות שהעזו להופיע עם פלייבק ולהזיז את השפתיים בלי לשיר באמת. בכך הן עברו על חוק שנועד להעסיק רק "זמרים אמיתיים, בעלי יכולות זמרה אמיתיות"

שתי זמרות סיניות צפויות להיקנס בסכום של 80 אלף יואן (כ-12 אלף דולר) לאחר שעברו על החוק שאוסר על הזמרים במדינה להשתמש ב"ליפ-סינק", כלומר להזיז את השפתיים ולא לשיר באמת. הזמרות יון יוקאן ופאנג זיואן יהיו הראשונות שייענשו בשל החוק שהתקבל בשנה שעברה, לאחר שערוריית זמרה בטקס הפתיחה של אולימפיאדת בייג'ינג.

האיסור על ליפסינקים הוצא על ידי משרד התרבות הסינית בחודש אוגוסט, בטענה כי הדבר "מטעה את הציבור". הנושא עלה לכותרות בסין לאחר שערורייה שנחשפה בטקס פתיחת אולימפיאדת בייג'ינג, אז התגלה שילדה סינית בת 7 שהופיעה בקטע שירה עם פסנתרן סיני ידוע, לא שרה בעצמה, אלא רק הזיזה את השפתיים לקולה של ילדה אחרת. "למבצעת המקורית של השיר היו פנים שמנות ושיניים עקומות", הסביר אז האחראי על הטקס, הבמאי הסיני ז'אנג יימו, שדרש להחליפה בילדה בעלת מראה טוב יותר. הבמאי בחר לבסוף בשחקנית פרסומות טלוויזיה מוכרת בסין, בעלת חיוך צחור וגומות חן. לטענת הבמאי, היא פשוט עברה מסך טוב יותר.

המהלך הזה עורר זעם רב בסין וגרם מבוכה לשלטונות, שהחליטו לאסור לחלוטין על הזזת שפתיים לצליליו של פלייבק. האיסור חל גם על תוכניות טלוויזיה, והרשויות במדינה מעודדות מארגני אירועים לבחור "זמרים אמיתיים בעלי יכולות זמרה אמיתיות" ששרים שירים "בעלי מלים בריאות". לפי ההנחיה החדשה, זמרים שישתמשו בפלייבק מוקלט יאבדו את רישיונם להופיע אם ייתפסו כשהם מזיזים את השפתיים לצלילי הקלטה וייאלצו לשלם קנס כספי כבד.

שתי הזמרות הפופולריות, שהופיעו בכינוס בחודש ספטמבר והעזו לעלות לשיר עם פלייבק מוקלט, הן הראשונות שצפויות להיענש על פי החוק החדש. החברה שהזמינה את הופעתן טוענת כי השתים הן רקדניות ולא זמרות מקצועיות, ולכן יש לוותר להן על תשלום הקנס.

  • עוד באותו נושא:
  • סין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully