וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: עלייה באנטישמיות מאז המבצע בעזה

פנחס וולף

24.1.2010 / 10:41

ראש הממשלה התייחס ליום השואה הבינלאומי, החל השבוע. לדבריו, "65 שנים אחרי שחרור מחנה אושוויץ, המאבק באנטישמיות חיוני מאי פעם"

יח"צ - חד פעמי

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להשתתף השבוע בטקסי יום השואה הבינלאומי, שייערכו באתר מחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו בפולין. בפתח ישיבת הממשלה השבועית אמר היום (ראשון) נתניהו: "מחר אצא לפולין ואשתתף בציון יום השואה הבינלאומי. 65 שנים אחרי שחרור מחנה אושוויץ, המאבק באנטישמיות חיוני מאי פעם, כי יש התגברות משמעותית באנטישמיות מאז עופרת יצוקה".

ראש הממשלה אמר, כי "אנחנו מאתרים שלושה סוגי מדינות: הסוג הראשון - מדינות שמתייצבות בגאון ובתקיפות נגד אנטישמיות. סוג נוסף הוא מדינות שמאפשרות ומובילות אנטישמיות ובראשן אירן. זה לא מקרי שחולל בית כנסת דווקא בקראקס. והסוג השלישי הוא המדינות בתווך שאינן עושות מספיק, ובשם חופש הביטוי מאפשרות ביטויים בלתי נסבלים של חופש הביטוי. היום נקים צוות מיוחד לחזק את המאבק נגד האנטישמיות".

נתניהו גם סקר את הכרזה המיוחדת שהוכנה לרגל יום השואה הבינלאומי ותוענק למזכ"ל האו"ם באן קי מון. לדברי ראש הממשלה, הצילום המופיע בכרזה אומר הכל, "כאשר אומה, שהיא סבתא רבה ששרדה את אושוויץ, מחזיקה את ידה של נינתה התינוקת דניאלה שנולדה פה במדינה חופשית של היהודים. זוהי תמצית הדרמה שהתחוללה בעם היהודי בזמננו".

נתניהו הוסיף: "אני מקווה שכשבאו"ם יסתכלו על הכרזה, יזכרו מה היה כשליהודים לא היתה מדינה ולא היה איך להגן על עצמם. על האו"ם להבין את האחריות שיש לו להכיר בזכותה של מדינת ישראל להגן על חיי היהודים".

גם השר לענייני תפוצות יולי אדלשטיין התייחס לכרזה ואמר: "אנחנו מציגים את הכרזה שמסמנת טוב מכל את הקשר בין העבר לעתיד. הכרזה תוענק מחר למזכ"ל האו"ם באן קי מון בפגישה בינינו. אדלשטיין התייחס גם לדו"ח גולדסטון ואמר כי "אני שמח שישראל תעביר תשובה משלה לדו"ח גולדסטון, ואני מקווה שבפגישה עם מזכ"ל האו"ם יהיה זמן לשוחח על העיוות בהפיכה של קורבן של טרור לקלגס שרומס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully