וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברשות מאשימים: נתניהו סרבן שלום כמו משעל

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

24.1.2010 / 8:59

על רקע הפגישה בין השליח המיוחד ג'ורג' מיטשל לרה"מ, אמר בכיר אש"ף יאסר עבד ראבו כי "אין לנו אמון לא בנתניהו ולא במשעל". מיטשל לאבו מאזן: "לא תמצאו נשיא טוב יותר מאובמה"

הרשות הפלסטינית משווה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל: "נתניהו אומר 'בואו נישא וניתן ללא תנאים מוקדמים וכך נשיג התקדמות', ומשעל מדבר על דיאלוג אך מתחמק מחתימה על הסכם החתימה", אמר הבוקר (חמישי) מזכיר הוועד הפועל של אש"ף יאסר עבד רבו לעיתון סעודי. לדבריו, "אין שום אמון בשניים האלה. הרי גם משעל הציב תנאים חדשים לפיוס עמנו, שאין להם שום מטרה מלבד הכשלת הפיוס".

בתוך כך, יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן צפוי להיפגש ביומיים הקרובים בשנית עם השליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל. יו"ר צוות המשא ומתן הפלסטיני, ד"ר סאיב עריקאת, אמר הבוקר כי השניים ייפגשו בעמאן לאחר פגישתו של מיטשל עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. עריקאת הכחיש כי ארה"ב מפעילה לחצים כלכליים על הרשות על מנת שתחדש את המשא ומתן: "אין קשר בין הסיוע הכלכלי המועבר לרשות לבין התהליך המדיני".

בכל הנוגע למכתב הערבויות האמריקאי שאמור להיות מועבר לאבו מאזן, הדיווחים סותרים: מקורות פלסטינים מסרו לעיתון הסעודי כי יש "נסיגה לאחור" בעניין המכתב האמריקאי ובעניין הצעדים הישראלים לבניית אמון עם הפלסטינים, אולם בשיחה עם העיתון המצרי "אל-אהראם" מסר גורם פלסטיני כי מיטשל עדכן את אבו מאזן במהלך פגישתם שלשום ברמאללה כי הממשל האמריקאי מוכן להעביר מכתב ערבויות לפלסטינים. "מיטשל לא לחץ עליו לשוב למשא ומתן", הוסיף.

גורם פלסטיני בכיר מסר לעיתון "אל-חיאת" כי מיטשל אמר לאבו מאזן כי הוא "מבין את הדרישה הפלסטינית להפסיק את הבנייה בהתנחלויות לפני חידוש המגעים" אולם הוא סבור כי יעד זה "אינו מציאותי" אצל ממשלת ישראל הנוכחית. מיטשל הבהיר לו כי ארה"ב אינה מסוגלת ללחוץ על ישראל "כל עוד המשא ומתן מוקפא" וציין כי "הם לא ימצאו בבית הלבן ממשל טוב יותר מממשל אובמה שמבין את בעיותיהם". לפיכך קרא לאבו מאזן לחדש מיד את המשא ומתן עם ישראל.

באשר לביקורו של מיטשל באזור הוסיף עבד רבו כי אי אפשר עדיין לקפוץ למסקנות ולקבוע שהביקור נכשל. בעניין מכתבי הערבויות האמריקאים אמר: "נושא מכתבי הערבויות האמריקאים לא עלה בפגישתם של מיטשל ואבו מאזן". הוא הבהיר, עם זאת, כי "הרשות הפלסטינית רוצה מחויבות ישראלית ברורה לתהליך השלום" וציין אף הוא כי מיטשל ואבו מאזן ייפגשו במהלך היומיים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully