וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לן בלווטניק רוכש מאלוביץ' את yes

אמיתי זיו

24.1.2010 / 10:10

המיליארדר היהודי לן בלווטניק הוא שירכוש משאול אלוביץ' את חלקו (32%) ב-yes, בעסקה שמוערכת ב-450 מיליון שקל. העסקה אמורה להיחתם בימים הקרובים

המיליארדר היהודי לן בלווטניק הוא שירכוש משאול אלוביץ' את חלקו (32%) ב-yes, בעסקה שמוערכת ב-450 מיליון שקל. העסקה אמורה להיחתם בימים הקרובים.

שאול אלוביץ' מחזיק ב-32% באמצעות חברת יורוקום. לאחרונה רכש אלוביץ' את בזק, המחזיקה ב-yes ב-49%. חלק מתנאי עסקת רכישת בזק הם שאלוביץ' ימכור את חלקו ב-yes, ואכן, בחודשים האחרונים אנשיו של אלוביץ' היו במשא ומתן עם מספר גופים על מכירת נתח זה. בין המתעניינים בחברת הלווין היו מספר קרנות זרות.

yes איננה חברה שמחלקת דיווידנדים, וחובה לבנקים עומד על כ-3.5 מיליארד שקל, כך שהיא אינה צפויה לחלק דיווידנדים בשנים הקרובות. עולה השאלה מדוע התעניינו המשקיעים בחברה, וייתכנו מספר סיבות: או ש-yes צפויה להנפקה בעתיד הנראה לעין, או שבלווטניק רוכש אותה לתקופה קצרה ובעתיד בזק תרכוש את הנתח הזה חזרה, במידה ויותר לה מבחינה הגבלית לעשות כן. ייתכן גם שבלווטניק רוכש 32% בדרך לשליטה בחברה ויחפש הגדלת אחזקות בעתיד.

לגבי אלוביץ', מדובר בצעד משמעותי נוסף לאישור עסקת בזק - אם לא היה מצליח אלוביץ' למכור את ה-32% שלו, הוא היה נאלץ להעביר אחזקה זו לנאמן. yes נחלצת משנים ארוכות בהן בעלי המניות בחברה (בזק ויורוקום) לא הסכימו על מהלכים אסטרטגיים ופגעו בפעילות החברה.

בלווטניק, בן 53, פעיל בתחום המדיה, ומחזיק בגופי תוכן ושידורים בבריטניה, ישראל (RGE) ורוסיה. בעבר היה בלווטניק מעוניין לרכוש את מעריב אך מהלך זה לא הבשיל. הונו של בלווטניק מוערך ב-4 מיליארד דולר ועיקרו מגיע מפעילות בתחום הכימיקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully