וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נפסיק את החרם אם ארדואן יתנצל"

מאת עירית רוזנבלום

24.1.2010 / 9:20

ועדי העובדים בישראל ימשיכו בחרם התיירות על טורקיה - כך החליטו נציגי הוועדים. עם זאת, 36% הודיעו כי ימליצו על הפסקת החרם אם ראש ממשלת טורקיה יתנצל על דבריו

ועדי העובדים בישראל ימשיכו בחרם התיירות על טורקיה - כך החליטו נציגי הוועדים בתום יריד התיירות לקבוצות בתל אביב ביום רביעי.

על פי חברת ועדים, המרכזת את המידע על הפעילות החברתית-כלכלית של ועדי העובדים בישראל, האווירה שבגינה הוכרז החרם לא השתנתה ואף הוחרפה. עם זאת, בחברה אומרים כי 36% מוועדי העובדים הודיעו כי ימליצו על הפסקת החרם אם ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, יתנצל על דבריו נגד ישראל.

מנכ"ל החברה, יעקב אלוש, מציין כי שיעור הוועדים המשתתפים בחרם התיירות גדל ל-98% מאז ההכרזה על החרם באוקטובר 2009. בין המחרימים נמצאים ועדי העובדים של בנק לאומי, חברת החשמל, אגד, ארגון רופאי המדינה, אל על, משרד ראש הממשלה, הבנק הבינלאומי וארגוני הגמלאים.

לפי נתוני משרד התרבות והתיירות הטורקי, בשנה החולפת חלה עלייה של כ-3% בתיירות למדינה, שהסתכמה ב-27 מיליון איש. עם זאת, היקף התיירות מישראל לטורקיה קטן ב-2009 ביותר מ-44%. ביריד התיירות הבינלאומי 2010 imtm, שיתקיים בפברואר בגני התערוכה, צפויה טורקיה להקים ביתן בניסיון להשיב חלק מהתנועה התיירותית מישראל.

עוד סיבה לוותר על טורקיה: המחירים

יש סיבה נוספת לוותר על טורקיה כיעד תיירותי: ב-2009 חלה עלייה של כמעט 44% במחרי המזון, השתייה ומוצרי תיירות אחרים בטורקיה, לעומת מחיריהם ב-2008 - כך עולה מבדיקת Post Office Worldwide Holiday Costs Barometer, המספקת נתונים השוואתיים בתחום התיירות.

מדי שנה בודקת ברומטר את מחיר סל של שמונה מוצרים ב-30 מדינות בעולם, בהם כוס קפה, בקבוק מים מינרליים וארוחה לזוג במסעדה מקומית. מהבדיקה עולה כי בטורקיה סל המוצרים עלה 85.7 יורו ב-2009 - 68% יותר מהמחיר בספרד, שהסתכם ב-51 יורו. ספרד דורגה בבדיקה כמדינה שהציעה ב-2009 את המחירים הנוחים ביותר לתיירים מבין יעדי אזור היורו, בעקבות ירידת מחירים של 30% לעומת 2008.

מנהלת החברה הבריטית, שרה מורנו, אומרת שעליית המחירים מעידה על כך שטורקיה "כבר אינה אותו יעד זול שהיתה לפני שנתיים, כשהברומטר של פוסט אופיס זיהה אותה כ'קנייה מוצלחת'". לפי הנתונים, ב-2009 עלו המחירים רק בשני יעדים עולמיים - טורקיה ודרום אפריקה, שתארח השנה את גביע העולם בכדורגל ושהמטבע שלה התחזק בשנה החולפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully