וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

11 ימים לאחר הרעש צעיר חולץ מההריסות

24.1.2010 / 0:15

כוחות חילוץ מצרפת איתרו צעיר בן 23 קבור תחת הריסות חנות ירקות. הצעיר חולץ ומצבו טוב. אלוף פיקוד העורף העריך כי המשלחת הישראלית בהאיטי תשוב בקרוב ארצה

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: יאיר דניאל)

11 ימים לאחר רעש האדמה הגדול שפקד את האיטי, כוחות החילוץ עדיין מוצאים ניצולים בחיים. הערב (שבת) כוחות חילוץ מצרפת איתרו צעיר בן 23 קבור תחת הריסות חנות ירקות. הצעיר חולץ ומצבו הבריאותי טוב.

ממשלת האיטי הודיעה כי שלב החילוץ וההצלה יופסק. צוותי חילוץ מכל העולם הצליחו לחלץ מההריסות כ-132 בני אדם לאחר רעידת האדמה לפני כשבועיים. עם זאת, הסיוע ההומניטארי למדינה יימשך.

אלוף פיקוד העורף יאיר גולן העריך כי המשלחת הישראלית בהאיטי תשוב בקרוב ארצה. לדברי גולן, מחר יקיימו ראשי המשלחת בהאיטי הערכת מצב, זאת בעקבות פתיחת מספר בתי חולים של האמריקאיים והצלב האדום הצפויים להתחיל את פעילותם מחר. "הסיוע שלנו הוא טיפה בים אך איפה שאנחנו מצליחים לעזור הוא חשוב. נקיים הפקת לקחים מהאירוע למקרה דומה בישראל. צריך לזכור שאנחנו לא מדינת עולם שלישי ויש כאן מערכת רפואית אך עדיין ניתן ללמוד לקחים".

אמש כוחות החילוץ של פיקוד העורף חילצו תושב האיטי בן 22. האיש חולץ כשהוא פצוע באורח בינוני מבין הריסות בניין בן 3 קומות סמוך לבניין הנשיאות ההרוס בדרום העיר.

התושב קיבל טיפול רפואי במקום על ידי צוות הרפואה הישראלי ופונה במצב יציב לבית החולים שהקימה המשלחת להמשך קבלת הטיפול. עד כה חילצו הכוחות הישראלים שני בני אדם וסייעו למשלחת אחרת לחלץ אדם נוסף.

בתוך כך שר הרווחה יצחק הרצוג הנחה את מנכ"ל משרדו לבדוק את האפשרות לאימוץ ילדים יתומים מהאיטי על פי האמנות הבינלאומיות וחוק האימוץ הבן ארצי. שגריר ישראל בהאיטי, עמוס רדיאן, התבקש לבדוק עם ממשלת האיטי את סוגיית האימוץ. הנחיית משרד הרווחה מגיעה על רקע פניות של ישראלים רבים אשר הביעו רצון לאמץ ילדים יתומים מהאיטי.

ההערכה היא כי בתוך מספר שבועות יינתנו האישורים לגבי האימוץ מצד הממשל בהאיטי, ושבתוך כמה חודשים יגיעו הילדים ארצה. הרצוג אמר לוואלה! חדשות כי "סוכנות הילדים של האו"ם, יוניצ"ף, דרשה מהממשלות המבקשות לאמץ ילדים להקפיד בראש ובראשונה על איחוד משפחות לפני ביצוע האימוץ. נעשה את המאמץ למען האיטי ולמען המשפחות הישראליות המבקשות לאמץ ילדים". בעקבות כך כינס הרצוג דיון מיוחד והטיל על מנכ"ל משרד הרווחה, נחום איצקוביץ, לרכז את הפעילות בנושא. ככל הנראה, סדר גודל האימוץ המדובר מוערך בכמה עשרות ילדים, מתוך כמאתיים ילדים המגיעים לאימוץ בישראל בשנה.

עדכון ראשון: 19:06

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully