וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרקוזי: "נשכנע את ישראל לא לתקוף בלבנון"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

23.1.2010 / 11:01

העיתון א-שרק אל-אווסט דיווח כי נשיא צרפת ניקולא סרקוזי הבטיח במהלך פגישה עם בכירים לבנונים, כי ישכנע את ישראל שלא להתקיף את לבנון. עם זאת, הוא הבהיר כי על הארגונים בלבנון למנוע פרובוקציות ולשמור על שקט

נשיא צרפת ניקולא סרקוזי אמר לבכירים לבנוניים שעימם נפגש כי ארצו מתחייבת לשכנע את ישראל שלא להתקיף את לבנון – כך דיווח הבוקר (שבת) העיתון "א-שרק אל-אווסט" מפי מקורות לבנונים המוגדרים 'מהימנים'. על פי הדיווח, סרקוזי הבהיר עם זאת לבכירים הלבנונים כי על הארגונים הלבנונים לשמור על שקט ולמנוע פרובוקציות.

גורם המקורב לראש ממשלת לבנון סעד חרירי מסר לעיתון, כי האחרון פועל באמצעות קשריו הערבים והבינלאומיים להפעיל רשת ביטחון שתמנע מישראל להתקיף בלבנון. הוא סיפר כי ערב הסעודית ומדינות אחרות פנו לארצות הברית בבקשה שתלחץ על ישראל לא לתקוף בלבנון. "גם לחיזבאללה אסור לתת סיבות לישראל להתקיף", הוסיף.

הגורם מסר כי ערב הסעודית משקיעה מאמצים רבים בניסיונות לשכנע את ארה"ב למנוע תקיפה ישראלית: "מאמצים אלו מוכיחים כמה האיומים הישראלים רציניים", הוסיף. חרירי אמר אתמול בתום פגישתו בפריז עם סרקוזי כי ארצו תומכת בכוונתה של צרפת לכנס ועידת שלום בפריז. בנוסף סיפר כי סרקוזי אמר כי ללבנון יש זכות להחזיק בנשק ואף הבטיח להעניק ללבנון סיוע בתחומים שונים.

אתמול דיווח העיתון כי חיזבאללה הגביר את רמת הכוננות בקרב אנשיו בעקבות התמרונים הצבאיים שעורך צה"ל בגבול הצפון וזאת מחשש שישראל תבצע מתקפה נגד מפקדות הארגון והמטות שלו. עם זאת, גורם צבאי בכיר מסר לעיתון כי לישראל אין שום כוונות לתקוף את לבנון. בשיחה עם העיתון סירב גורם בכיר בחיזבאללה להתייחס לדיווחים על הגברת הכוננות אך אמר: "ישראל הרגילה אותנו להיות ערוכים למתקפה ואנחנו הרגלנו אותה להיות ערנית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully