וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתרחבת ההתנגדות למינוי נוסף לברננקי

סוכנויות הידיעות

23.1.2010 / 9:30

"הגיע הזמן לשינוי" אומרת הסנאטורית ברברה בוקסר ממדינת קליפורניה, ומוסיפה כי "הגיע זמן שלאזרחים מהשורה יהיה אדם שייצג אותם בבנק הפדרלי"

גוברת ההתנגדות בסנאט בארה"ב למינויו של בן ברננקי לכהונה נוספת כיו"ר הבנק הפדרלי, למרות הבעת אמון היום מצד הנשיא ברק אובמה. הסנאטורית ברברה בוקסר ממדינת קליפורניה הודיעה היום כי בכוונתה להצביע נגד מינוי ברננקי לכהונה נוספת, והצטרפה בכך לסנטורים דמוקרטים נוספים שכבר הודיעו כי בכוונתה להצביע נגד המינוי.

"הגיע הזמן לשינוי - הגיע הזמן שלאזרחים מהשורה יהיה אדם שייצג אותם בבנק הפדרלי", אמרה בוקסר היום. הסנטור הדמוקרטי ראס פיינגולד אותת מוקדם יותר היום על כוונתו להצביע נגד המינוי, והסנטור הדמוקרטי בריון דורגן הודיע עוד קודם לכן כי הכוונתו להצביע נגד מינוי ברננקי בהצבעה שתתקיים במליאת הסנאט. סנטור דמוקרטי נוסף, הארי ריד, אמר היום בראיון לערוץ CNBC כי טרם החליט כיצד יצביע. התרחבות ההתנגדות למינוי בקרב סנאטורים דמוקרטים עשויה להפוך את ההצבעה להרבה יותר צמודה משהעריכו עד כה.

מועד ההצבעה על המינוי בסנאט טרם נקבע, אולם כהונתו הנוכחית של ברננקי, בן 56, מסתיימת בסוף ינואר. במקרה שמינוי ברננקי לא יאושר עד סוף הכהונה, כנראה שסגן יו"ר הבנק הפדרלי, דונלד קוהן, יתפוס את מקומו באופן זמני.

המשנה למזכיר העיתונות של הבית הלבן, ביל בארטון, אמר היום לכתבים כי אובמה רוחש אמון רב לברננקי ומעריך כי הוא האדם הטוב ביותר לתפקיד. ברננקי, אשר הוכתר בחודש שעבר על ידי השבועון "טיים" בתור "איש השנה", מונה בראשונה לתפקיד יו"ר הבנק הפדרלי על ידי הנשיא ג'ורג וו. בוש בשנת 2006.

ועדת הבנקאות של הסנאט אישרה בחודש שעבר את מועמדותו של ברננקי לתפקיד ברוב של 16 תומכים מול שבעה מתנגדים, והעבירה את המינוי לאישור מליאת הסנאט. שישה מהמתנגדים היו רפובליקאים, ואחד דמוקרטי.

  • עוד באותו נושא:
  • בן ברננקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully