וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הדשדוש בבורסה יימשך בחודשים הקרובים"

ליאור זנו

22.1.2010 / 13:05

כך מעריכים בבנק הפועלים ומוסיפים כי "בראייה לטווח ארוך יותר, למדדי המניות הכבדות סבירות גבוהה לשבור במהלך 2010 את שיאם ההיסטורי שנרשם עוד ב-2007"

"אנו סבורים כי הדשדוש היחסי, שמאפיין את הבורסה המקומית בימים האחרונים, עשוי לאפיין גם את החודשים הקרובים. העליות החדות שנרשמו אשתקד בבורסה, 'מזמינות' מימושי רווחים, כך שירידות שערים מתונות, אם תירשמנה, הן להערכתנו תיקון בריא ותו לא", כותבים בבנק הפועלים בסקירה השבועית. "בראייה לטווח ארוך יותר, אנו סבורים כי למדדי המניות הכבדות סבירות גבוהה לשבור במהלך 2010 את שיאם ההיסטורי, שנרשם עוד ב-2007".

בבנק לאומי מעריכים כי "המגמה החיובית צפויה להימשך, לנוכח השיפור בתמונה המקרו-כלכלית והתשואות הנמוכות הצפויות באפיקים הסולידיים אשר תומכות בשוק המניות המקומי. עם זאת, רמת המחירים הנוכחית בשוק המניות (המשתקפת ממכפיל הרווח החזוי) אינה נמוכה בהסתכלות היסטורית, ועל כן נראה כי קצבן של עליות השערים צפוי להיות מדוד ורמת התנודתיות בשוק צפויה להיוותר גבוהה". בלאומי מעריכים כי רמת הסיכון של השוק המקומי עלתה בשבוע האחרון, לנוכח התגובה המתונה לירידות השערים בחו"ל.

בבנק הפועלים מכנים את שנת 2010 "שנת הפינצטה" וסבורים כי היא תהיה שנה מאתגרת למנהלי ההשקעות, במיוחד על רקע השנה הקודמת. להערכת הבנק, בניגוד ל-2009, שהיתה "שנת המדדים", הרי שב-2010 צפויה להיות שונות גבוהה יותר בין המניות, ולכן מומלץ "לשלוף את הפינצטה", ולבצע ברירה קפדנית בין המניות. זאת מכיוון שמניות רבות רשמו עליות חדות בחודשים האחרונים, וחלקן הגיעו לתמחור מלא. כמו כן, ישנם סקטורים שבהם ההתאוששות צפויה להיות איטית יותר מהממוצע, ועל כן מניותיהם יתנהגו בהתאם. לפיכך, אנו ממליצים למקד את התיק במניות נבחרות, כפי שניתן למצוא ברשימת המניות המומלצות המפורסמת על ידינו באופן שוטף.

השוק הסולידי

בבנק לאומי מעריכים כי לנוכח המדד האפסי האחרון, הצפי לפרסומם של מדדים שליליים בחודשיים הקרובים ועוצמתו של השקל מול הדולר, בנק ישראל יותיר את רמת הריבית הנוכחית על כנה. בבנק מציינים כי תשואת המק"מ לשנה ירדה בחדות בשבועיים האחרונים וכיום היא גוזרת רמת ריבית של כ- 2.2% בלבד בסוף שנת 2010.

גם בבנק הפועלים מעריכים שפישר יותיר את הריבית על כנה בשל מדד המחירים לצרכן והתחזקות השקל. עם זאת, מעריכים בבנק כי ריבית בנק ישראל בסוף 2010 תעמוד על 2.5%. לפיכך, כותבים בבנק, המק"מ לשנה, מהווה אלטרנטיבה סבירה למשקיע המחפש השקעה בסיכון נמוך.

"לנוכח הצפי להעלאת הריבית במשק בשנה הקרובה, אנו צופים זחילת תשואות איטית כלפי מעלה באפיק הממשלתי", כותבים בלאומי. "עם זאת, הריבית השוטפת המתקבלת על איגרות החוב לטווח הבינוני-ארוך, הצפי להיקף נמוך של גיוסי חוב ממשלתיים בשנה הקרובה ופער התשואות הגבוה יחסית בין איגרות החוב הממשלתיות הארוכות לבין אלו הקצרות, עשויים לפצות על עליית תשואות זו ואף מקנים להערכתנו עדיפות השקעה באגרות החוב לטווח הבינוני-ארוך".

בבנק הפועלים סבורים כי במהלך שנת 2010 שיפוע העקום השקלי יתמתן ומרווח התשואות בהשוואה לאג"ח אמריקאית לעשר שנים, יוסיף להתכווץ. כמו כן, ממשיכים בבנק לתת עדיפות לאפיק השקלי על פני האפיק הצמוד, בהתבסס על קונצנזוס התחזיות למדדים אפסיים בחודשיים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully