וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדסטון, ראית מה צה"ל עושה בהאיטי?

צביקה פוגל

22.1.2010 / 11:43

צה"ל פועל בהאיטי בדיוק כמו שהוא פעל בעזה – בנחישות, בעוצמה ובהגנה על חלשים. צביקה פוגל קורא לשופט גולדסטון להבין ש"צה"ל הוא צבא הגנה והצלה ולא צבא של פושעי מלחמה"

אז מה אתה אומר מר גולדסטון היקר, האם יכול להיות שהצבא "הבלתי מוסרי" הוא אותו צבא שנותן היום סיוע לפליטי הרעש בהאיטי? האם אותם מפקדים ששלחו חיילים לקרב נגד חמאס ברצועת עזה ושטענת בתוקף שהם מבצעים פשעים נגד האנושות, הם אותם מפקדים ששלחו את חייליהם ורופאיהם לסייע למאות אלפי מסכנים אי שם בהאיטי?

מה שלעולם לא תוכל להבין מר גולדסטון היקר, הוא שהפקודות היו אותן פקודות – לצאת ולסייע להגן על חייהם של אלה הזקוקים לכך. הפקודות, מר גולדסטון, התייחסו ליהודים, לפלסטינים ולגויים מעבר לים. צה"ל, מר גולדסטון, הוא צבא הגנה והצלה ולא צבא של פושעי מלחמה. כאז כן היום, הפקודות היו ויהיו לסייע לכל מי שמושיט את ידו לעזרה, ולקטוע את היד המבקשת להרוג בנו. הלוחמים שחרפו נפשם ברצועת עזה נוכח אנשי הטרור של החמאס, ראו לעיניהם את הצורך לא לפגוע בבלתי מעורבים ובחפים מפשע, גם במחיר סיכון עצמם. אותם לוחמים ממש, עלו על מטוסים וטסו אלפי קילומטרים מביתם, כדי להעניק מיכולתם ומעוז רוחם להצלת בני עם אחר.

למרות היותך בן לעם היהודי, שנאתך העצמית כה גדולה, עד שאינך יכול להבחין בצדקת הדרך, במוסר נקי ובנכונות לשלם בחיים למען מטרה ראויה. את הגאווה הישראלית בעת חילוץ ילד מן ההריסות ארבעה ימים לאחר הרעש יכולים רק אנחנו לחוש. אתה, מר גולדסטון, לעולם לא תדע גאווה ישראלית מהי. לא טרחת לבוא לישובי "עוטף עזה" כדי לראות את הניצוץ בעיני הילדים והוריהם, שחשו שוב תחושת ביטחון לאחר מבצע "עופרת יצוקה". כן, מר גולדסטון, זו אותה גאווה וזה אותו ניצוץ ולשניהם אחראי אותו צבא, אותם לוחמים ואותם מפקדים.

נשמות טובות כמוך

היכולת של צה"ל לטוס כה רחוק, להקים בית חולים שדה במהירות, להתחיל לתת טיפול לנפגעים וליילד ילד בכאוס השורר בסביבה, הם ההבדל בינינו הממהרים להושיט יד לעזרה לבין מדינות אחרות בעולם, שכוחן בהקמת בתי משפט בינלאומיים ובדיבורי סרק. את ההבדל הזה, מר גולדסטון, לא השכלת להבין. אתה תרגמת את תוצאות הקרב ב"עופרת יצוקה" לשימוש מופרז בכוח. לא היה בך הכוח להודות, שתוצאות המבצע הן אלה שיוצרות סיכוי לעתיד משני צידי הגדר, לישראלים ולפלסטינים. אילו היה צה"ל מתמהמה ופועל בחוסר מקצועיות, היו ב"עופרת יצוקה" הרבה יותר נפגעים בשני הצדדים. אילו היה צה"ל מתמהמה ופועל בחוסר מקצועיות בהאיטי, היו עדיין אלפים רבים משוועים לטיפול רפואי ומתים לשווא ברחובות ההרוסים.

אתה לא לבד מר גולדסטון. כמוך ישנם כמה נשמות טובות בישראל שנאלמו. אתם לבטח תתעוררו רק לאחר שנאלץ לצאת שוב להגן על עצמנו. למעלה מ-500 רקטות וכמספר הזה פצצות מרגמה נורו מרצועת עזה לעבר שטח מדינת ישראל מאז "עופרת יצוקה" ואתה, מר גולדסטון, לא השמעת אפילו צליל אחד של הרהור נוסף, שלא לומר ערעור, על הדו"ח המפוקפק שלך. אתה כמו אותן נשמות טובות לא תתנו לעובדות לבלבל את מסקנותיכם. אתה ושכמותך לא מבינים כי חוסר היושר והפרופורציה שלכם, מניעים את גלגלי המוטיבציה של חמאס ומוסיפים שמן למדורת הטרור.

להאשים את צה"ל בפשעי מלחמה, מר גולדסטון, זה כמו להאשים את "סולם ריכטר" ברעב ובתופעות הביזה בהאיטי. בשני המקרים חוסר היכולת של השלטון לדאוג לאזרחיו מוביל לאסון. אשמח לממן לך כרטיס טיסה להאיטי, שם אולי יאור בך הניצוץ ויהיה בך הכוח להודות בטעותך. שם, רחוק מעין המצלמות וחליפות בית המשפט, אולי תבין את הרוח הישראלית ותצליח לספוג מעט גאווה שתחזיר לך את כבודך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully