וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המדדים נפלו ב-3% תוך יומיים

נמרוד הלפרן

21.1.2010 / 23:36

דאגה בניו יורק: הבורסה מחקה תוך יומיים את העליות שצברה מאז פתיחת שנת המסחר החדשה. מניות הבנקים הובילו את המגמה השלילית

בורסות וול סטריט נסגרו בירידות חדות על רקע כוונת הנשיא אובמה להגביל את גודלם של המוסדות הפיננסים בארה"ב ואת היקף הסיכונים שהם נוטלים. מניות הבנקים מובילות את הירידות. המגמה השלילית נרשמה גם בעקבות נתוני מקרו מאכזבים שפורסמו היום בארה"ב, אשר הצביעו על נפילה חדה מהצפוי בפעילות הייצור באזור פילדלפיה ועל גידול מפתיע במספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב.

מדד דאו ג’ונס נפל ב-2% לרמה של 10,389 נקודות, ומחק בכך את כל העליות שרשם מתחילת שנת 2010. מדד S&P 500 איבד 1.9% לרמה של 1,116 נקודות, והשלים בכך נפילה של 3% תוך יומיים. מדד נאסד"ק ירד ב-1.1% לרמה של 2,265 נקודות. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות רשם עליות חדות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים צנחה ב-0.05% לרמה של 3.6%.

נתוני מקרו כלכליים מאכזבים שפורסמו היום בארה"ב אף הם מכבידים על המדדים: מדד פעילות הייצור של אזור פילדלפיה נפל בינואר לרמה של 15.2 נקודות לעומת 22.5 נקודות בדצמבר, מסר היום הבנק הפדרלי של פילדלפיה. הירידה היתה חדה מתחזיות הכלכלנים שצפו מדד של 17 נקודות.

מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב גדל במפתיע בשבוע שעבר לשיא של חודשיים, בעקבות הצטברות תביעות במהלך חופשת עונת החגים של סוף דצמבר ותחילת ינואר. מספר תביעות האבטלה גדל בשבוע שעבר ב-36 אלף לרמה של 482 אלף, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לירידה במספר התביעות הראשונות לרמה של 440 אלף.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully