וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק לונדון: ירדן תובעת את יו"ר הכנסת

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

21.1.2010 / 23:06

התובע הכללי בממלכה אישר תביעה של ארגון משפטנים נגד ראובן ריבלין וכן נגד ח"כ אריה אלדד בעקבות התבטאויותיהם כי ירדן היא המדינה הפלסטינית. "מדובר בפגיעה בביטחונה של ירדן"

ארבעה עורכי דין ירדניים הגישו תביעה לתובע הכללי בממלכה נגד יושב ראש הכנסת ראובן (רובי) ריבלין ונגד ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) בגין התבטאויות לפיהן ירדן היא המדינה הפלסטינית. כלי תקשורת ערבים דיווחו אתמול (חמישי) כי התובע הכללי אישר את התביעה והודיע כי ינקוט בצעדים המשפטיים הנדרשים. טרם נקבע מועד לדיון.

דובר "איגוד עורכי הדין הירדנים למעקב אחר פשעי האויב (ישראל – נ.י)", העו"ד חכמת רוואשדה, מסר כי התובע הכללי אישר באופן רשמי את התביעה נגד ריבלין ואלדד לאחר שהאיגוד שבו הוא חבר הגיש אותה לפני כשבועיים. "ריבלין ואלדד אמרו שיש לראות בירדן מולדת לפלסטינים", מסר. "דבריהם התפרסמו בעיתונות הישראלית, הירדנית והעולמית".

רשאוודה הסביר מדוע דברי אלדד וריבלין כה פגעו בהם: "אנו סבורים שהדברים מהווים פשע והם מסכנים את ביטחונה של ירדן, שכן הם מחייבים שינוי של החוקה ומחיקתה של ירדן. עניין זה הוא בסמכותו של התובע הכללי". לדבריו, בשבוע הבא הוא וחבריו יתנו "עדות" בפני התובע הכללי, בה יסבירו את תביעתם. הוא הוסיף עוד כי לארבעת עורכי הדין שהגישו את התביעה הצטרפו כבר 100 עורכי דין.

בחודש מאי 2009 קראו כ-15 חברי פרלמנט ירדנים לממשלתם לנתק את היחסים עם ישראל - זאת בעקבות הצעת החוק של ח"כ אריה אלדד, לפיה ירדן תהיה מדינתם העתידית של הפלסטינים. "ההצבעה על ההצעה בכנסת מעידה כי ההנהגה בישראל לא מאמינה באמת בשלום ולא מכבדת את הסכמי השלום", כתבו חברי הפרלמנט הירדנים.

בתגובה להצעת החוק, זימן גם שר החוץ הירדני נאסר ג'ודה את השגריר הישראלי לשעבר יעקב רוזן לשיחה, בה גינה בחריפות את ההצעה. שר החוץ הירדני אמר לשגריר הישראלי כי מדובר בדברים חמורים המנוגדים להסכם השלום בין ירדן לישראל. כמו כן ביקש לברר אם הדברים מייצגים את עמדתה הרשמית של ממשלת ישראל. רוזן השיב בשלילה ואמר כי מדובר בהצעה פרטית לסדר היום של חבר כנסת וכי ממשלת ישראל דבקה בהסכם השלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully