וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח ושדד את אבי גרושתו ונשלח למאסר עולם

גלעד גרוסמן

21.1.2010 / 19:31

גיורא קורצקי החליט לרצוח את אביה של אשתו לשעבר, שנתיים לאחר שרעייתו נפרדה ממנו. ביהמ"ש גזר עליו מאסר עולם וציין כי "הנאשם ראה במנוח את אחד הגורמים המרכזיים שהובילו להשפלתו"

מערכת וואלה

(צילום: יצחק סברדלוב; עריכה: דורון שטיין)

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (חמישי) מאסר עולם על גיורא קורצקי, בן 65, שהורשע ברצח ובשוד אביה של אשתו לשעבר, אלי סבג, באוגוסט 2008.

על פי כתב האישום, כשנתיים לפני הרצח נפרדה מקורצקי בתו של סבג, עינת, בעקבות סכסוך ממושך שכלל אלימות מצדו. בשלב מסוים החליט קורצקי לרצוח את סבג, תושב ירושלים בן 65. קורצקי נכנס לביתו של סבג בשעת אחר הצהריים המאוחרות, חנק אותו באמצעות חגורה ודקר אותו ארבע פעמים. לאחר מכן גנב ממכנסיו כסף מזומן ואף שפך נוזל כביסה על גופת המנוח, בניסיון להעלים את הראיות נגדו.

קורצקי נעצר כבר בליל הרצח בעקבות מידע על סכסוך ארוך בין השניים ועל בגדים שהיו בביתו נמצאו כתמי דם של הנרצח. למרות זאת טען לאורך כל משפטו שהוא חף מפשע. לטענתו, בשעות בהן בוצע הרצח הוא שהה בביתו בשכונת גילה, וכן ערך קניות ועסק בג'וגינג בשכונת מגוריו.

"לא רק שהנאשם לא השכיל לתת הסבר משכנע לכלל הראיות שהובאו נגדו, תוך שהוא יוצר לעיתים מצג בפני החוקרים לפיו בנסיבות מסוימות ייתכן ויודה ברצח, הרי שלנאשם היה מניע ברור לרצוח את המנוח", כתבו השופטים דוד חשין, יהודית צור ומשה רביד בהכרעת הדין. "הנאשם ראה במנוח את אחד הגורמים המרכזיים שהובילו לפגיעה הכלכלית בו ולהשפלתו. נראה כי תחושות אלו התעצמו נוכח העובדה כי הנאשם היה שרוי במצוקה כלכלית קשה במועד בו נרצח המנוח".

השופטים אף הוסיפו שמשקלן המצטבר של הראיות הנסיבתיות שהוצגו במשפט, "ראיות השלובות זו בזו ויוצרות מארג ראייתי אחיד ושלם", מוביל למסקנה שקורצקי ביצע את הרצח. "גרסאותיו הכבושות והסותרות של הנאשם לא עמדו במבחן הסבירות והאמינות ולא העלו הסבר סביר ומשכנע לנסיבות ולממצאים המפלילים שהוכחו נגדו", כתבו השופטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully