וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך פעלה כנופיית חוטפי המסתננים לישראל

איילה חננאל

21.1.2010 / 21:39

כתב האישום נגד חוטפי המסתננים לישראל חשף את האכזריות שבה סחטו את בני המשפחה העניים של החטופים. אחת החטופות הוחזקה בתוך מיכלית דלק, ללא מזון ושתייה

יח"צ - חד פעמי

(צילום: יצחק סברדלוב, עריכת וידיאו: דורון שטיין)

כתב האישום שהוגש אתמול (חמישי) נגד חברי כנופיה המצרית –אריתראית חושף את שיטות הפעולה האכזריות של הכנופיה שחטפה פליטים בדרכם לישראל, כלאה אותם ושחררה אותם תמורת כופר.

כתב האישום מגולל את סיפורה של וויזר תספאי, פליטה בשנות ה-20 המוקדמות לחייה, שחצתה את גבולות אריתריאה בשנת 2009 והחלה את הדרך הארוכה למדינת ישראל. כשניסתה לחצות את סודן, נחטפה תספאי, נכלאה בניגוד לרצונה, והוחזקה תקופה ארוכה עם שלושה פליטים נוספים כשידיה כפותות.

החוטפים אילצו את תספאי ליצור קשר עם בני משפחתה באריתראה ולבקש מהם כופר תמורת שחרורה. משפחתה הענייה לא יכלה לעמוד בדרישות החוטפים, ואלו מכרו את תספאי לידי כנופיה אחרת. גם חוטפים אלה החזיקו אותה בתנאים לא אנושיים, ללא מזון ושתייה, והסתירו אותה בתוך מיכלית דלק. הם אף איימו למכור את כליותיה אם לא יתקבל עבורה תשלום הכופר.

לבסוף יצרו החוטפים קשר עם בן דודה של תספאי, אוקבאי חגוס גברה משו, המתגורר בישראל. "הילדה נמצאת במצב קשה, מרביצים לה, אונסים אותה ומאיימים עליה", אמרו לו. בנובמבר 2009 נפגש בן הדוד עם נציג החוטפים באזור התחנה המרכזית בתל אביב והעביר לידיו 2,150 דולרים תמורת שחרורה. זמן קצר אחר כך תספאי אכן שוחררה, והסתננה לישראל.

איימו למכור את הכליות

סיפור מזעזע נוסף העולה מכתב האישום הוא סיפורו של קסאי היילה, שיצא אף הוא מתחומי אריתריאה ונחטף בדרכו לישראל. החוטפים פנו לגיסו של קסאי, טקלהברהן מלס גבריוסוס, המתגורר בישראל, ודרשו ממנו לשלם כופר של 4,300 דולרים עבור שחרורו.

על פי כתב האישום, הגיס נפגש בארץ עם נציג החוטפים, מוחמד איברהים, כדי למסור לו את הכופר. בשלב זה נעצר איברהים על ידי המשטרה, אך מאחר שדמי הכופר לא שולמו, נותר היילה שבוי בידי חוטפיו. בידי איברהים נתפסו כ-50 אלף דולרים, אותם קיבל על פי כתב האישום כדמי כופר עבור 12 חטופים אחרים, אשר זהותם אינה ידועה.

כתב האישום כולל סעיפים רבים של חטיפה וסחיטה באיומים. הוא הוגש לבית משפט השלום בירושלים נגד נגאסי הבאטי, אזרח אריתראי המתגורר בישראל ונגד פיתאווי מהרי, יוצא אתיופיה המתגורר בישראל, בגין סחיטה, החזקה בתנאי עבדות וסחר בבני אדם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully