וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות: "לא יהיה חייל ישראלי אחד בפלסטין"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

21.1.2010 / 17:16

הדברים שאמר אתמול רה"מ נתניהו, לפיהם המדינה הפלסטינית העתידית תהיה מוקפת ע"י צה"ל, התקבלו ברמאללה בזעם. דוברו של אבו מאזן: "לא נסכים לפחות ממדינה ריבונית"

נביל אבו רודיינה, דוברו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, התייחס היום (חמישי) לדברים שאמר אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיהם המדינה הפלסטינית העתידית תהיה מוקפת על ידי צה"ל. לדברי אבו רודיינה, ההנהגה הפלסטינית לא תסכים לנוכחות של חייל ישראלי אחד על האדמות הפלסטיניות לאחר שהכיבוש יוסר. "לא נסכים לפחות ממדינה פלסטינית ריבונית על שטחיה וגבולותיה, ולא נסכים שמדינתנו תהיה מדינת חסות ישראלית", אמר.

אבו רודיינה אמר עוד כי דבריו של נתניהו רק "מציבים מכשולים נוספים בפני חידוש המשא ומתן לשלום, וחושפים מהו הפתרון הרצוי מבחינת ישראל ואיזו מדינה פלסטינית היא רוצה שתקום". לדבריו, היחסים בין ישראל למדינה פלסטינית עתידית חייבים להיות מבוססים על כבוד הדדי והכרה, "בהתאם להבנות ולחוקים הבינלאומיים המגדירים יחסי שכנות בין מדינות".

בשיחה עם עיתונאים זרים, אמר אתמול ראש הממשלה נתניהו כי "ישראל תישאר בגדה גם לאחר הסכם שלום עם הפלסטינים". לדברי נתניהו, נוכח התקפות טילים שהיו בעבר מגבול לבנון ועזה, ישראל צריכה למנוע מצב שבו לפלסטינים יהיו משגרי טילים בגדה. "אנו לא יכולים להרשות לעצמו שכך יהיה במרכז המדינה שלנו", אמר נתניהו. "אנו מוקפים על ידי מלאי גדל באופן תמידי של טילים המוצבים במובלעות מצפון ודרום, הנתמכות על אירן", הוא הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully