וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ בגבול המצרי: גורמי טרור פעילים כאן

21.1.2010 / 17:20

ראש הממשלה נתניהו סייר באזור גבול ישראל-מצרים בו מתוכננת הקמת גדר הגבול החדשה, ואמר שהופתע לגלות כי הפרצה הקיימת באזור מהווה "איום ברמה הלאומית"

אבי כהן

(צילום: אבי כהן, עריכה: גדי וינסטוק)

ראש הממשלה בנימין נתניהו סייר היום (חמישי) לאורך תוואי הגדר המתוכננת להיבנות בגבול ישראל-מצרים, ואמר כי המצב בשטח בהיעדר גדר גבול חמור משסבר. "אנחנו נצטרך לסגור את הפרצה באמצעים שונים. החומרה גדולה יותר ממה שהבנתי. יש בעיה חריפה של פעילות חבלנית וטרור, יותר ממה שרגילים לחשוב", אמר ראש הממשלה והוסיף כי "מדובר באיום ברמה הלאומית".

נתניהו הוסיף כי "מסתבר שבמאמץ די פרימיטיבי, אין למסתננים כיום בעיה לעבור. יש פה גבול פרוץ שדרכו יש שטפון של סמים, טרור, עובדים לא חוקיים ועוד פגעים שאי אפשר להסכים להם. אני חושב שאפשר לעצור את זה".

לדברי נתניהו, עלות גדר הגבול עם מצרים תעמוד על כמיליארד ו-350 מיליון שקלים. "אמרתי גם לנשיא מצרים חוסני מובארק שנקים את המכשול, ולמצרים אין התנגדות. הצד המצרי עושה מה שהוא עושה ואנחנו נעשה מה שאנחנו יכולים".

"יש עלייה מאוד משמעותית במסתננים, וההשקעה הכספית שווה לאורך זמן כדי להבטיח את ביטחון מדינת ישראל. יש כאן יעד לאומי", אמר נתניהו.

במהלך הסיור אמרו נציגי צה"ל שבאחת הגזרות נתפסו מתחילת החודש כ-500 מסתננים שחצו את הגבול מסיני לישראל. כמו כן נתפסו בשנה האחרונה 160 ק"ג של סם מסוג הירואין, 1,300 קילוגרמים חשיש וכ-5,000 זרים.

בסיור לקחו חלק גם סגן הרמטכ"ל, אלוף בני גנץ ואלוף פיקוד דרום יואב גלנט, והמזכיר הצבאי של ראש הממשלה אלוף יוחנן לוקר. האלוף גלנט אמר כי בארבע השנים האחרונות, נבלמו לאורך הגבול כ-20 אירועים חמורים, "שלכל אחד מהם היה פוטנציאל נזק מאד גבוה", כדבריו.

דבר שמוכרחים לעצור

מוקדם יותר היום התייחס נתניהו גם לפליטים המסתננים לתוך ישראל מגבולה הדרומי, ואמר שהתופעה עלולה לשנות את הנוף הדמוגרפי במדינה. "אני לא יודע אם הייתם באילת וראיתם מה קורה שם", אמר נתניהו לנוכחים בכנס התעשיינים, "בתל אביב יש מקומות שלא תכירו. זה דבר שמוכרחים לעצור".

לפני כעשרה ימים אישרה הממשלה את הקמתה של גדר בגבול המצרי. לפי התכנית, יוקמו שני קטעי גדר למניעת חדירת המסתננים מחצי האי סיני.

גם בישיבת הממשלה שבה אושרה הקמת הגדר, התייחס נתניהו לנושא הפליטים, ואמר ש"ישראל תישאר פתוחה לפליטי חרב, אבל לא נוכל לתת לעשרות אלפי עובדים בלתי חוקיים לחדור לישראל דרך הגבול הדרומי ולהציף את המדינה שלנו בשוהים בלתי חוקיים".

לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בישראל שוהים 77 אלף עובדים זרים המועסקים באופן חוקי וכ-125 אלף עובדים זרים לא חוקיים. בנוסף, נמצאים בישראל 19 אלף מהגרי עבודה, שנכנסו לתחום ישראל דרך גבול מצרים, כאשר רק חלק קטן מהמהגרים דרך מצרים מוכרים כפליטים. מרביתם שוהים בארץ באשרה ארעית עד לסיום בחינת מעמדם והאפשרות להשיבם למדינות המוצא שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully