וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: תומכי פת"ח תכננו פיגוע רב נפגעים

גלעד גרוסמן

21.1.2010 / 13:00

חוסאם טוואשי ומוהנד אבו גרביה, תושבי כפר הסמוך לירושלים, מואשמים כי התכוונו לבצע פיגוע במחסום קלנדיה, לציון יום הקמת הפת"ח

לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגש הבוקר (חמישי) כתב אישום נגד חוסאם טוואשי ומוהנד אבו גרביה מא-ראם השוכן מצפון מזרח לירושלים, בגין ניסיון רצח, לאחר שהתכוונו לבצע פיגוע רב נפגעים במחסום קלנדיה.

לפי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד זהר גיאת מפרקליטות מחוז ירושלים, השניים, תומכי פת"ח, תכננו לבצע פיגוע לציון יום ייסוד הפת"ח שחל ב-1 בינואר, ולפגוע בכמה שיותר חיילים ושוטרים ישראלים.

השניים, כך לפי כתב האישום, ניסו להשיג אקדח או רובה לצורך ביצוע הפיגוע, אולם, לאחר שמאמציהם כשלו, תכננו ליידות בקבוקי תבערה לעבר שוטרים וחיילים במחסום קלנדיה ולנסות לדקור שוטרים בסכין.

ערכו תצפיות על המחסום

בכתב האישום נטען שהשניים בצעו תצפיות על המחסום כדי לדעת מהי רמת הבדיקה הנערכת במקום. בנוסף, הכינו בקבוק תבערה באמצעות בקבוק זכוכית, בנזין ובד, וקנו סכין קצבים בעלת להב באורך 28 סנטימטר.

לפי התכנון, טוואשי היה אמור לעבור ראשון את המחסום, ולנצל את העובדה כי הוא מחזיק בתעודת זהות ישראלית על מנת להעביר בתיקו את בקבוק התבערה והסכין. אחריו, כך ממשיך כתב האישום, אמור היה לעבור אבו גרביה. לאחר מכן אחד מהם היה אמור לזרוק בקבוק תבערה על אנשי הביטחון בזמן שהאחר ינצל את המהומה שתיווצר, וידקור בסכין את החיילים.

בתחילת החודש התקשרו השניים למוקד 100 של המשטרה ומסרו שעומד להתרחש פיגוע במחסום, וזאת כדי לראות אם יגיעו כוחות נוספים למקום ובכך יוכלו להגדיל את מספר הנפגעים. יומיים לאחר מכן התקשרו שוב למוקד 100, ומסרו כי עומד להתבצע פיגוע דקירה במחסום. לאחר מכן הם הגיעו למקום עם בקבוק התבערה והסכין כדי לבצע את הפיגוע, אולם הבקבוק והסכין נתגלו בבדיקה במחסום והשניים נעצרו. הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרם של השניים עד תום ההליכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully