וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הסחר בפליטים: "הם נסחטו בעינויים"

איילה חננאל

21.1.2010 / 16:39

שני אזרחים זרים מואשמים כי היו חלק מרשת שחטפה אנשים שהסתננו לישראל דרך מצרים וסחטה את בני המשפחות שלהם תמורת שחרורם

יח"צ - חד פעמי

(צילום: יצחק סברדלוב, עריכת וידיאו: דורון שטיין)

לבית משפט השלום בירושלים הוגשו היום (חמישי) כתבי אישום נגד נגאסי הבאטי, אזרח אריתראי המתגורר בישראל, ונגד פיתאווי מהרי, יוצא אתיופיה המתגורר בישראל, בגין סחיטה, החזקה בתנאי עבדות וסחר בבני אדם. לפי כתב האישום, השניים היו חלק מכנופייה מצרית-אריתראית אשר עסקה בלקיחת מסתננים דרך מצרים לישראל כבני ערובה וסחיטת קרובי משפחתם תמורת שחרורם.

מחקירת זרוע סער בלהב 433 של היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית עלה כי המסתננים הוחזקו בכוח בידי הכנופייה, עברו התעללות קשה ועינויים, הוחזקו בתנאים פיזיים קשים ואולצו ליצור קשר טלפוני עם קרובי משפחה בישראל או בארץ מוצאם במטרה לגייס כספי כופר שיבטיחו את שחרורם לישראל.

בחודשים האחרונים הגיעו למשטרה שתי תלונות של אריתראי ושל יוצא אתיופיה אשר סיפרו כי קרובי משפחתם שרצו להגיע לישראל דרך הגבול עם מצרים, נלקחו כבני ערובה בסיני והוחזקו שם, עד ששולם תמורתם כופר כספי.

בחקירת התלונה הראשונה עלה החשד כי האדם שככל הנראה מחזיק במסתננים בשבי הוא תושב מצרים וכי אריתראי בשם נגאסי הבאטי הוא האיש אליו יש להעביר את דמי הכופר בישראל. עוד עלה בחקירה כי הכסף בסופו של דבר מגיע לגורמים במצרים וכי העברת הכסף לשם אמורה להתבצע דרך אתיופי השוהה בישראל בשם פיתאווי מהרי.

בחקירת התלונה השנייה עלה כי איש הקשר למסירת הכסף בישראל הוא אריתראי בשם מוחמד איברהים. איברהים נעצר בתל אביב ובביתו נתפס סכום של 50,000 דולר. הבאטי נעצר בדירה בירושלים יחד עם מהרי ובמקום נתפס סכום של 100,000 דולר.

עדכון ראשון: 13:21

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully