וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ביטחוני מעריך: חיילים השחיתו הקברים

21.1.2010 / 11:00

לדברי גורם ביטחוני, גוברת ההערכה לפיה חיילים הם אלה שהשחיתו השבוע קברים סמוך לשכם. זאת משום שרוססו עליהם כתובות ברוסית, שכללו גם קודים צבאיים

"גוברת הערכה כי חיילים שאבטחו את עליית המתפללים לכפר עוורתא שלשום היו אלה שהשחיתו את הקברים במקום". כך אמר היום (חמישי) גורם ביטחוני בגדה המערבית על חקירת האירוע שהתרחש במערת "70 הזקנים" בכפר. החשד מופנה כלפי החיילים בעיקר בשל הכיתובים שנמצאו על המצבות המתאימות להווי הצבאי, ובהם המילה "פלחוד" (פלוגת – חוד). כמו כן, העובדה שחלקם נכתבו בשפה הרוסית מחזקת את ההערכה, לפיה לא המתנחלים היו אלו שהשחיתו הקברים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כיתובים "צבאיים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

שלוש מצבות הושחתו השבוע בבית הקברות של כפר עוורתא, שנמצא מדרום לשכם. עדי ראייה מסרו כי עשרות מתנחלים הגיעו אמש להתפלל בבית הקברות בלוויית עשרות חיילים. לטענת הפלסטינים, המתנחלים ריססו על חלק מהקברים כתובות גרפיטי שבהן נאמר "מוות לערבים" וציירו מגן דוד. עוד אמרו הפלסטינים כי המתנחלים השאירו במקום בקבוקי אלכוהול ואריזות חטיפים.

מפקד חטיבת שומרון אל"מ איציק בר צפוי להגיע היום לעוורתא כדי לתחקר את האירוע באופן אישי. גורמים בצה"ל הגדירו את המעשה כ"אירוע חמור", אולם נמנעו מלקבוע מי היו אלה שריססו את הכתובות. כמו כן, גורמים ביהודה ושומרון קיימו שיחות ישירות עם אנשי הכפר, במטרה להביא להרגעת הרוחות ולשמור על הסדר הציבורי.

לוואלה! חדשות נודע כי ראשי המתפללים שארגנו את הכניסה לכפר מתכוונים בימים הקרובים לפנות למוכתר של עוורתא ולהתנצל בפניו על השחתת הקברים. "אנחנו מוקיעים מעשה כזה", אמר יו"ר ארגון ועד שוכני שומרון בנימין מחלב, ממארגני התפילה בקברי הצדיקים בכפר. "נבקש את התנצלותו על המעשה הזה. אני לא מאמין שמישהו מקרבנו היה מבצע מעשה כזה מכיוון שהציבור שעלה לקבר רובו חרדי, ואין לו שום עניין לבצע מעשה חמור שכזה".

מדובר צה"ל נמסר אתמול בתגובה: "צה"ל אפשר למתפללים יהודים לעלות לקברי אלעזר ואיתמר ולקבר 'שבעים הזקנים' בכפר עוורתא, כפי שנהוג מדי חצי שנה. היום התקבלה תלונה על חילול קברים פלסטיניים. הנושא נמצא בבדיקת מפקד החטיבה ונבחן על ידי הפרקליטות הצבאית, אשר תנחה על המשך הצעדים בנושא".

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל
  • שכם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully