וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות השידור נעקצה בהיקף של 4 מיליון שקל

אופיר בר-זהר

21.1.2010 / 10:05

רשות השידור שילמה 40 אלף שקל עודפים מדי חודש על מוניות לעובדים, ורק לאחר שהטמיעה הליכי בדיקה קפדניים של החשבוניות המשולמות הצליחה למנוע את המשך התשלום המיותר

רשות השידור שילמה 40 אלף שקל עודפים מדי חודש על מוניות לעובדים, ורק לאחר שהטמיעה הליכי בדיקה קפדניים של החשבוניות המשולמות הצליחה למנוע את המשך התשלום המיותר - כך עולה ממסמך עיקרים שכתבה המבקרת הפנימית של רשות השידור, איתנה גרגור, והגיע לידי TheMarker.

המסמך מביא את עיקריו של דו"ח ביקורת פנימית שערכה גרגור ברשות, המשתרע על כ-500 עמודים. הדו"ח הועבר בדצמבר לוועד המנהל ולוועדת הביקורת של רשות השידור. גרגור כותבת כי בדקה כמה נושאים שהופיעו בדו"חות מבקר המדינה וערכה בדיקות מעקב אחר דו"חות ביקורת קודמים ברשות, בין היתר בנושא העסקת יועצים, דיווחי נוכחות עובדים וניהול חשבונות הרשות.

בנושא התשלום העודף כותבת גרגור כי עלה חשד כי "בוצעו עבירות פליליות של אחת מהחברת הנבדקות נגד הרשות בהיקף של כ-4 מיליון שקל. הרשות נקטה בצעדים במישור הפלילי והאזרחי והוטמע הליך בדיקה קפדני של חשבוניות המוניות, שחוסך לרשות כ-40 אלף שקל בחודש". תחנת המוניות הירושלמית סיפקה שירותי הסעות לעובדי הרדיו של רשות השידור. שמה לא נמסר מכיוון שמתנהל מולה הליך משפטי.

לדברי גרגור, אף כי כמה ליקויים שזוהו בעבר ברשות זכו לטיפול וברשות נערכו פעולות התייעלות וחיסכון, "יודגש כי בהליך עבודת הביקורת השוטפת מתברר יישום חלקי של נהלים והחלטות". בנושא אחר היא מציינת כי "בדיקות בנושאי רכישה ושכירת ציוד טכני מעלה לעתים שימוש חלקי בציוד, רכישה שלא בהתאם לצרכים, ואי-כדאיות כלכלית בשכירתו".

מרשות השידור נמסר בתגובה: "בדו"ח שהוכן על ידי מבקרת הפנים ברשות השידור, הועלה חשש לכאורה כי אחת מהחברות שסיפקה שירותי הסעות לעובדי הרדיו בין 2001-2008, גבתה מהרשות תשלומי יתר בסכומים ניכרים. הנהלת הרשות מינתה רואה חשבון חיצוני, שערך בדיקה מקיפה של כל החשבונות שהוגשו על ידי החברה. הבדיקה העלתה כי קיים חשש לכאורה שלפיו החברה הונתה את הרשות וגבתה ממנה כספים בניגוד לתנאי המכרז. בעקבות כך, העבודה עם תחנת המוניות הופסקה לאלתר והוגשה תלונה במשטרה. במקביל, נקטה הרשות בהליכים משפטיים שתלויים ועומדים בבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully