וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתנחלים מגייסים את ט"ו בשבט למאבק בהקפאה

יהושע בריינר

21.1.2010 / 10:14

מתנחלים, המגדירים עצמם כממשיכי דרכו של כהנא, מתכננים לטעת אלפי עצים בחג האילנות, במטרה להגדיל את שטח ההתנחלויות. לדבריהם, "אין צו הקפאה על העצים"

המתנחלים מצאו דרך מקורית לספח שטחים: במסגרת חג ט"ו בשבט הקרוב, הם מתכננים מבצע המוני לנטיעת עצים בשטחים פלסטיניים, במטרה לספח אליהם עוד שטחים. המבצע, המאורגן על ידי ארגון "חסד מאיר" הנקרא על שמו של מייסד תנועת "כך" הרב מאיר כהנא, יכלול נטיעת קרוב לעשרים אלף עצים. לפי התכנית, הנטיעות יבוצעו בשטחים הסמוכים להתנחלויות קיימות, כולל בשטחים השייכים לפלסטינים, וכך יוגדל שטח ההתנחלויות.

לדברי המתנחלים, מדובר בתגובה נוספת להקפאת הבנייה ביהודה ושומרון עליה הכריז ראש הממשלה בנימין נתניהו. בנוסף, המבצע נועד להערים על המנהל האזרחי, שיתקשה לטענתם לאסור עליהם נטיעת עצים.

"המטרה היא לשתול עשרות אלפי עצים", אמר לוואלה! חדשות בנצי גופשטן ממארגני המבצע. "אין צו הקפאה על העצים, וככל שנשתול יותר עצים כך נכבוש יותר שטחים, כולל בשטחים שלא נמצאים כרגע בשליטתנו", אמר גופשטן. "בשבילנו כל השטחים שייכים ליהודים, אלא שהם לא נמצאים כעת בשליטת היישובים, מכיוון שאין להם אחזקה בשטח. המטרה היא שכל יישוב ייטע את העצים כשהמנהל האזרחי לא בסביבה. צריך להבין, לטעת עץ זה יותר חזק מלהקים בניין, כי אולי מבנים חדשים המנהל האזרחי יכול לראות דרך תצלומי האוויר שלהם, אבל עצים לא. עץ ועוד עץ שווה ליותר דונמים".

סביר להניח שהמבצע המתוכנן ייתקל בהתנגדות הן מצד הפלסטינים והן מצד המנהל האזרחי, אולם מארגני המבצע, המגייסים בימים אלה את הכספים לנטיעות, מאמינים כי לא יהיה ביכולת המנהל האזרחי לעקור את השתילים. ישנם עשרות דונמים שהבעלות עליהם שנויה במחלוקת ברחבי יהודה ושומרון, ופיתוח השטח על ידי חקלאות, כפי שמתכננים המתנחלים, עשוי להוות הוכחה לבעלות אם המחלוקת תגיע לבית משפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully