וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם המופתי של איסטנבול ינסה להשיב את שליט

איתמר בטיטו, שליח וואלה! חדשות לאיסטנבול

21.1.2010 / 8:45

המופתי מוסטפא קגריקי הבטיח בפגישה עם מנהיגי דת מישראל, כי יעשה כמיטב יכולתו להשפיע על חמאס לשחרר את החייל החטוף. על המשבר בין ישראל לטורקיה: "היחסים ישובו למסלולם"

גם המופתי של איסטנבול החליט להתגייס למען גלעד שליט. בפגישה סגורה שערך עמו סגן השר לפיתוח אזורי איוב קרא, הבטיח המופתי מוסטפא קגריקי לעשות כל שביכולתו להשפיע על הנהגת חמאס לקדם את העסקה לשחרור החייל החטוף. כמו כן, הבטיח המופתי לקדם הידברות בין ישראל לשכנותיה.

קודם לכן, נפגש המופתי עם חברי המשלחת הבין-דתית. בין היתר, הביע שביעות רצון מהיוזמה לקדם אחווה וסובלנות בין הדתות השונות, בדרך לשלום כולל במזרח התיכון. בקול רגוע ומפויס, הסביר המופתי שעוד מימי הסולטן המסורת הדתית בטורקיה היתה פלורליסטית. "כל הדתות חיו בשלום, אם אלה יהודים, נוצרים או מוסלמים", ציין.

המופתי נמנע מלהתייחס ישירות להתבטאויותיו של ראש ממשלת טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן שגררה אחריה את התקרית המביכה עם השגריר הטורקי. לדבריו, מדובר במהלכים פוליטיים, ואין לו שום כוונה לערב דת בפוליטיקה. עם זאת, הוא שב וציין באופן חד משמעי כי הקשר בין ישראל לטורקיה חזק מכל תקרית פוליטית כזו או אחרת. "אין בעיה ישירה בין טורקיה לישראל, היחסים ישובו למסלולם במהרה".

במהלך הדיון, העלה הרב ישעיהו הולנדר רעיון להקמת בית דין דתי בינלאומי שישרת את כל הדתות באשר הן. המופתי הרהר ושאל "מדוע?" - הולנדר השיב: "יש הרבה שאלות וקונפליקטים בין דתיים, צריך מקום בו נוכל לשבת יחדיו כדי לפתור בעיות בין דתיות". המופתי הרהר שוב, ופנה לרב הולנדר: "אנחנו לא אמורים לאחד את כל הדתות. אין עניין לאף אחד ליצור דת חדשה, אך בהחלט אנו רוצים הרמוניה. עם זאת, מדובר בסיטואציה אפשרית ואני לא פוסל את הרעיון על הסף".

את דבריו סיים המופתי במסר לאזרחי ישראל, "יש לי תפילה, שלישראל והפלסטינים תהיה אפשרות לחיות בשלום ואחווה. ירושלים צריכה לחזור ולהיות 'בית השלום', בעבר אנשי העיר חיו מאות בשנים בשלום ואחווה, ואני מקווה שבעתיד מצב זה יחזור".

המופתי של איסטנבול מוסטפא קרגיקי בלשכתו. איתמר בטיטו, רויטרס
נמנע מהצהרות פוליטיות. המופתי של איסטנבול בלשכתו/רויטרס, איתמר בטיטו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully