וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מיטשל יציע לפלסטינים חילופי שטחים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

21.1.2010 / 8:18

לפי עיתון ערבי, השליח האמריקאי למזה"ת יציג בפני אבו מאזן ונתניהו הצעה לחידוש המו"מ, המבוססת על הקמת מדינה פלסטינית בגבולות 67', תוך הכרה בגושי ההתנחלויות

השליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל יציג בפגישותיו עם ההנהגה הישראלית והפלסטינית הצעה לחידוש המשא ומתן, הכוללת הקמת מדינה פלסטינית בגבולות 67' תוך הכרה בגושי ההתנחלויות. כך דיווח הבוקר (חמישי) העיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון, מפי מקורות מדיניים ישראלים. לפי ההצעה, יתבצעו חילופי שטחים בין ישראל לפלסטינים כדי שישראל תמשיך להחזיק באותם גושי התנחלויות.

"ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט קיבל את ההצעה הזו ועמד לחתום עליה עם אבו מאזן אולם המשא ומתן לא הושלם", הוסיפו המקורות. העיתון מדווח עוד כי הפלסטינים רואים בהבטחה להקים מדינה פלסטינית בגבולות 67' "הישג גדול", ולפיכך הם מוכנים לוותר על התנאי של הקפאת הבנייה בהתנחלויות בתמורה לחידוש המשא ומתן. "ההצעה היא היענות לדרישה הפלסטינית לחדש את המשא ומתן מהנקודה שבה הוא הופסק בזמן ממשלת אולמרט", הוסיפו.

מצד שני, בישראל סבורים כי ויתור על התנאי להפסיק את הבנייה בהתנחלויות והכרה בגושי ההתנחלויות הם הישג גדול. "מיטשל רוצה לקדם את ההצעה הזו לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו סירב להצעה הפלסטינית להקפיא 'בשקט' את הבנייה בהתנחלויות למשך חצי שנה כתנאי לחידוש המגעים", מסרו המקורות. לטענת המקורות, נתניהו אמר כי "ההצעה הפלסטינית אינה מעשית כי במזרח התיכון אי אפשר לעשות דברים בשקט ובחשאי. תוך ימים הקואליציה שלי תיפול".

במקביל, גורם פלסטיני בכיר מסר לעיתון "אל-חיאת" כי אבו מאזן העביר לאמריקאים הצעה באמצעות בכירי ההנהגה המצרית, לפיה הוא מוכן לחדש את המשא ומתן עם ישראל בתמורה להפסקה מוחלטת של הבנייה בהתנחלויות. הוא מסר כי הפלסטינים יסכימו למדינה בגבולות 67' תוך הסכמה לחילופי שטחים בהיקף של 3%. זאת לאחר שבתקופת אולמרט הסכים לחילופים בהיקף של 1.9%.

"אבו מאזן פסימי לגבי האפשרות שישראל תקבל את הפתרון הזה ולכן הוא אינו מוכן לחדש את המגעים לפני שהבנייה בהתנחלויות תופסק", אמר הבכיר. לדבריו, אבו מאזן סבור כי ישראל רוצה לנהל משא ומתן על מנת שיתאפשר לה להמשיך ולבנות בהתנחלויות, ובעיקר במזרח ירושלים, ללא הפרעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully