וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים אישרו הקלות בהליכי התכנון והבנייה

אייל דץ

20.1.2010 / 23:06

ועדת שרים מיוחדת אישרה את הרפורמה במוסדות התכנון והבנייה. עם זאת, בהתאם לדרישת הארגונים הסביבתיים, לא תבוטל הוועדה לשמירה על הסביבה החופית

ועדת השרים, בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, אישרה הערב (רביעי) את הרפורמה במוסדות התכנון והבנייה. עם זאת, ראש הממשלה הורה לא לבטל את הוועדה לשמירה על הסביבה החופית. זאת בעקבות בקשתו של השר להגנת הסביבה גלעד ארדן. במסגרת הרפורמה תופסק פעילותה של הוועדה לשמירה על הקרקע החקלאית והשטחים הפתוחים.

מטרתה של הרפורמה היא להקל על היזמים בהליך לאישור תוכניות בנייה ולקצר הליכי תכנון שנמשכים לעתים שנים רבות ומעכבים פרויקטים בתחומי הבנייה בישראל. במסגרת הרפורמה, יחוזקו הוועדות ברשויות המקומיות על חשבון כוחן של הוועדות המחוזיות ושל המועצה הארצית.

שינוי נוסף במסגרת הרפורמה, שעליו הוחלט הערב, הוא תגבור הוועדות המקומיות בערים בנציג נוסף שייבחר על ידי המשרד להגנת הסביבה והארגונים הסביבתיים. לפי ההצעה המקורית, היו אמורים להצטרף לוועדות המקומיות שני חברים נוספים כנציגי ציבור. כעת, בעקבות השינוי, יהיו שלושה נציגי ציבור שאחד מהם כאמור הוא נציג סביבתי. למרות השינויים, הצביע השר גלעד ארדן נגד הרפורמה. לטענתו, הרפורמה פוגעת בסמכויות המשרד להגנת הסביבה.

ההחלטה לא לבטל את הוועדה לשמירה על הסביבה החופית (הולחו"ף) באה בניגוד להצעה שגובשה על ידי צוות מומחים ומנכ"ל משרד ראש הממשלה אייל גבאי. מספר ארגונים הסביבתיים התנגדו לביטול הוועדה, שחלק ממטרתה היא לשמור על הסביבה מכרישי נדל"ן שמעוניינים לבנות על קו החוף.
.
בכוחה של הוועדה למנוע אישור תוכניות בנייה בתחום הסביבה במרחק של עד 300 מטר מקו המים. זאת אם לטענת הוועדה מסתמנת פגיעה בטבע ובאינטרסים של הציבור הרחב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully