וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באשקלון יעתרו לבג"ץ: איפה המיגוניות?

רמי שני

20.1.2010 / 21:18

העירייה הודיעה למשרד הביטחון כי בכוונתה לעתור לבג"ץ בדרישה לחייב את המשרד להשלים את הצבת המיגוניות במוסדות החינוך בעיר. משרד הביטחון: " לא הבטחנו למגן את כל המוסדות"

עיריית אשקלון וועד ההורים העירוני בעיר הודיעו למשרד הביטחון על כוונתם לפנות לבג"ץ בבקשה לחייב את המשרד להשלים את הצבת המיגוניות במוסדות החינוך בעיר. מכתב התראה לפני הגשת העתירה, הועבר אמש למשרד הביטחון באמצעות עורך הדין עופר שפיר. העירייה וההורים הציבו למשרד הביטחון אולטימטום של עשרה ימים למסירת הודעה על תחילת ביצוע העבודות לישום מיזם מיגון מוסדות. לטענת עיריית אשקלון, הם קיבלו לפני עשרה חודשים הבטחה ממשרד הביטחון לפיה תכנית מיגון המוסדות תתבצע בתוך זמן קצר, אולם עד עתה נותרו מוסדות חינוך רבים בעיר ללא מיגון.

באשקלון טוענים כי לראש העירייה בני וקנין, נמסרה כבר בחודש מארס שעבר הבטחה מפורשת מאת סגן שר הביטחון מתן וילנאי, בדבר הקצאת כ-22 מיליון שקל לטובת הצבת מיגוניות במוסדות חינוך בעיר אשקלון. זאת בהמשך להמלצת פיקוד העורף, בעקבות סקר שנעשה על ידי פיקוד העורף במוסדות החינוך. בהתאם להבטחה זו, פרויקט המיגון יצא לדרך, ובשלב ראשון אף הוצבו על ידי פיקוד העורף ומשרד הביטחון תשעה מיגוניות במספר גני ילדים. אלא שפרויקט מיגון מוסדות החינוך הופסק באורח פתע, ללא כל הודעה רשמית ומוסמכת.

"בדיעבד נודע לראש העיר בשיחת טלפון עם מר וילנאי, כי הפרויקט הופסק מטעמים תקציביים וכך נותרו מוסדות חינוך רבים ללא כל אמצעי מיגון", טען עורך הדין שפריר במכתב שהועבר לשר הביטחון אהוד ברק. לדבריו, "במצב הנוכחי נוצרה אנומליה נוראית ולפיה ישנה אפליה של ממש בין דם לדם בקרב ילדי העיר, שבחלק מהמוסדות הוצבו מיגוניות ובחלק אחר אין כאמור ולו אמצעי מיגון המינימלי ביותר עבור הילדים המצויים בסכנת נפשות של ממש".

עוד כתבו ההורים והעירייה לברק, כי "תקצר היריעה מלתאר בפניך את החששות, הפחדים והדאגה העמוקה של הורי הילדים באשקלון, הפונים אל העירייה מדי יום ובפיהם טענות בדבר הולכתם שולל בהבטחות שווא ודרישה כי ראש העירייה ייתן פתרון הולם למצב הבלתי אפשרי בו הם נמצאים. הורים אלה שולחים בבוקרו של יום את ילדיהם לבתי הספר ולגני הילדים הבלתי מוגנים בלב כבד ובלא ידיעה כיצד יסתיים היום.

לדבריהם, "זעקתם של ההורים לעירייה ואל העומד בראשה, כי העירייה תפעל אצל הגופים הממשלתיים המוסמכים לדאוג למימוש זכותם של ילדיהם לחיים ולביטחון - זכות יסוד בסיסית במשטרנו הדמוקרטי, ולתיקון העוול הגדול שנוצר כתוצאה ממיגון בחלק ממוסדות החינוך, בעוד מוסדות אחרים חשופים כליל לפגיעה של טילי האויב, לא יכולה להותיר את העירייה אדישה לשוועה מוצדקת זו של תושביה".

ממשרד הביטחון נמסר בתגובה כי "מדיניות מיגון מוסדות חינוך ומבנים אחרים ביישובים של עד ארבעה וחצי קילומטרים מרצועת עזה לא השתנתה". במשרד דוחים את הטענה בדבר מתן הבטחה למיגון כלל מוסדות החינוך בעיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully