וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרא בטורקיה: "טעות הפקיד לא תפגע ביחסים"

איתמר בטיטו, שליח וואלה! חדשות לאיסטנבול

20.1.2010 / 21:52

סגן השר המבקר במדינה הביע תקווה שהיחסים בין שתי המדינות יחזרו לקדמותם. "המנהיגים האיסלמים יכולים לעשות הרבה יותר מפוליטיקאים"

"טעות של פקיד אחד או שניים לא תפגע ביחסי טורקיה-ישראל". כך אמר היום (רביעי) סגן השר לפיתוח אזורי איוב קרא, במסיבת עיתונאים שהתקיימה באיסטנבול, בנוכחות אנשי דת מישראל והמנהיג האיסלמי עדנן אוקטר. קרא התייחס גם לסוגיית שליט: "המנהיגים האיסלמים יכולים לעשות הרבה יותר מפוליטיקאים, בכל הנוגע לסוגיית שליט. מר אוקטר הבטיח לנו שיעשה הכל למען השבת החייל החטוף משבי חמאס". בתגובה לדברים, אמר לוואלה! חדשות נועם שליט, אביו של החייל החטוף, כי הוא "שמח על כל מי שמוכן לעזור".

במסיבת העיתונאים נכחו עשרות אנשי תקשורת מכל העולם, אך מעל כולם בלטה כתבת הטלוויזיה האירנית שהעדיפה לשאול את קרא על היחס האגרסיבי של הממשל הישראלי כלפי תושבי עזה. הכתבת אף ציינה את הגינוי הרשמי שפרסם האו"ם בנושא.

קרא לא נותר אדיש ותקף בחזרה: "עם כל הכבוד לאו"ם, אנחנו חיים בישראל. עזבנו את עזה, אך הם ממשיכים להפציץ אותנו יום אחר יום. אנחנו רוצים שלום יותר מההנהגה שיושבת בעזה. כערבי, אני אומר את הדברים בצורה ברורה – ישראל עושה צעדים לקראת הפלסטינים, אך מהצד השני אין תגובה. ההנהגה בעזה לא רוצה שלום". לדברי קרא, "ישראל מקווה שיבוא היום בו תהיה הנהגה ראויה ברצועה – הנהגה איתה אפשר יהיה למצוא פתרון. מדובר באינטרס שלנו ושל האזור כולו".

"אין משבר בין ישראל וטורקיה"

אוקטר חזר על הדברים אותם אמר אמש לוואלה! חדשות, וטען כי הוא נמצא בקשר רציף עם נעם שליט, שצפוי להגיע, כך לדבריו, לטורקיה בימים הקרובים. אוקטר גם התייחס פעם נוספת להתפתחות המפתיעה מטהרן. לטענתו, במסרים שהעביר לאחמדינג'ד ביקש להפסיק בנאומים האנטישמים וביחס המזלזל כלפי ישראל. לדבריו, חל שיפור בעניין, ובחודשים האחרונים לא נשמעו נאומים אנטישמיים מפי מנהיג אירן. אוקטר גם ציין שאין משבר בין ישראל לטורקיה, וכל מה שנכתב ונאמר בנושא הוא מלאכותי בלבד, ואין לו אחיזה במציאות.

במהלך מסיבת העיתונאים דיבר גם הכומר דמיטרי מוסא. "הנוכחות שלנו באיסטנבול שולחת מסר של אהבה בין כל הדתות בעולם. אני מודה למר אוקטר שהזמין אותנו לטורקיה, במסר של אהבה ושלום – אתה איש גדול ששינה את התדמית של האיסלם בכל רחבי העולם", אמר. המשלחת הישראלית תשוב לישראל מחר בשעות הצהריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully