וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיחת ועידה עם תל השומר תציל חולה בהאיטי?

20.1.2010 / 20:39

משלחת הסיוע הישראלית להאיטי תבצע הלילה ניתוח מורכב באחת מניצולות רעש האדמה, בסיוע רופאים מבית החולים שיבא. הצוותים יתקשרו באמצעות שיחת ועידה בווידאו

הטכנולוגיה בשירות המשלחת הישראלית בהאיטי: צוותי רפואה של צה"ל הנמצאים במדינה מוכת האסון יבצעו הלילה (רביעי) ניתוח מיוחד בשיתוף צוות רפואי מבית החולים תל השומר, באמצעות שיחת ועידה בווידאו.

צעירה בת 28, שניצלה מרעש האדמה בהאיטי, הגיעה אמש עם פגיעות בטן קשות לבית חולים השדה של צה"ל בבירה פורט או פראנס. בשל הפגיעה המורכבת, הוחלט כי כירורגים מבית החולים "שיבא" בתל השומר יעקבו אחר ביצוע הניתוח על ידי הרופאים הצבאיים. הניתוח עצמו יצולם ויועבר לישראל באמצעות שיחת ועידה בווידאו. משם ייעצו הרופאים בארץ לצוות המנתח בהאיטי. אמש הציבו חיילי חיל התקשוב ציוד מתאים בבית החולים תל השומר לצורך ביצוע הניתוח.

בנוסף, הבוקר סייע מערך התקשורת הישראלי שהוקם בבית החולים לחולה בת 14 שהגיעה לבית החולים לאחר שחולצה מבין הריסות אחד המבנים. הנערה ביקשה לשוחח עם אימה, זאת לאחר שאבד עימה הקשר. צוות התקשוב במקום הצליח ליצור קשר עם אחותה של הנערה בעזרת טלפון לוויני. אחותה של הנערה הפצועה שהתה באותה העת סמוך לגבול עם הרפובליקה הדומיניקנית.

השיחה בין השתיים הוגדרה על ידי הצוותים הישראלים כמרגשת. "בן אדם שנמצא במצוקה, צריך לאפשר לו מה שהוא מבקש", אמר ראש משלחת התקשוב להאיטי, סא"ל במיל' יעקב מגל. "אחרי שיחה כזאת, המטופל חוזר לעצמו עם חיוך ואפשר לדבר איתו בצורה פתוחה יותר. השיחה הזו ריגשה את כולנו, ובסופו של דבר החשדנות כלפינו יורדת - מה שמאפשר טיפול טוב יותר".

רעידת האדמה הנוספת שפקדה היום את האיטי לא גרמה אמנם נזקים, אך עוררה לא מעט חששות בקרב הצוות הישראלי. "הרגשנו שפתאום מגיע גל שמעלה את כולנו כלפי מעלה", תיאר סא"ל מגל. "התחושה היתה שאתה עומד על אונייה ומנסה לייצב את עצמך. למזלנו, לא נגרם נזק, אבל בכל זאת יצא צוות עם מסוק פרטי של יהודי שמתגורר בהאיטי כדי לבדוק האם יש צורך בהוצאת צוותי חילוץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully